Kivételes- ember-képző

Némi gőggel szoktam mondani: az végezzen el menedzsertanfolyamot, akit nem tanított meg az édesanyja köszönni, kommunikálni, öltözködni, viselkedni, egyáltalán: tájékozódni a világban, helyet és irányokat találni a közösségekben.
Némi gőggel szoktam mondani, de ezt a gőgöt lassan lecsiszolja rólam az élet, kezdem tudomásul venni, hogy ma már máshogyan forog a világ kereke, annak pedig, aki boldogulni akar, máshogyan kell egyensúlyoznia ezen a bizonyos keréken, mint a korábbi korosztályoknak. Célszerűbben, hatékonyabban, a lehetőségek jobb kihasználásával kell élnie, és ehhez az otthonról hozott muníció sokszor kevés.

Némi gőggel vettem a kezembe László Móni Lehetsz kivételes – Az énmárkaépítés alapjai című könyvét is, gondolván, a fene megette, ha az ember nem arra törekszik, hogy ember legyen, hanem arra, hogy márka, mi több, kivételes márka. De azért az tény, hogy amennyiben az ember komolyan veszi a szerző tanácsait, akkor némi önismeretre tehet szert, szebb tónusokat állíthat be a róla alkotott képen, összességében: megnőhetnek az esélyei arra, hogy megvalósítsa álmait, javulhat az életminősége.

Szükségtelen e helyütt belefogni mindannak felsorolásába, aminek segítségével ezt a bizonyos énmárkát (azért ez borzongató szó, lássuk be...) felépítheti valaki és sikeres lehet az életben, mindenesetre nem kell nagy dolgokra gondolni. Részben itt is alapvetésekről van szó, azaz fontos önmagunk ismerete, képességeink józan felmérése, fontos, hogy az általunk kínált szolgáltatásban őszintén higgyünk, fontos az őszinte kapcsolatépítés, kell a kockázatvállalás és az ötlet. Kommunikáljunk érdekesen, röviden, és legyen a termékünkhöz egy jó, személyes történetünk. Részben pedig elengedhetetlenül fontosak a XXI. század kínálta lehetőségek, elsősorban a világháló okos használata.

Nekem azonban mégsem ezek az alapvetések tetszettek László Móni könyvében, hanem azok az apró ravaszságok, amelyek valóban érdekessé tesznek valakit. Egy jó névjegy, azé a válóperes ügyvédé például, aki középen perforálta a sajátját... Az egykori bortársasági marketinges pályázata, amit egy borosüveg címkéjére nyomtatott... Egy megjegyezhető apróság, ami tulajdonosa védjegyévé válhat, mint Karl Lagerfeld, az ismert divattervező copfja vagy Steve Jobs fekete garbója...

László Móni kötetét virtuóz köntösbe öltöztették, oldalai már-már grafikai lapok, ez azonban sokszor túlzó és néha öncélúnak tetszik. A könyvben számos hivatkozás olvasható sikeres fiatalokról, akik azonban sajna csak bizonyos körökben ismert sztárok. És végül feltennénk a kérdést: Kicsoda tulajdonképpen László Móni? Mert ez valahogy nemigen derül ki a könyvből, pedig ő írja, hogy nem csak hitelesnek kell lenni, annak is kell látszani.

 

László Móni: Lehetsz kivételes – Az énmárkaépítés alapjai. Kossuth Kiadó, 2015, 126 oldal, 3990 forint

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.