Két évig készült a pesterzsébeti uszoda mozaikképe
"Tavaly januárban kezdtem felrakni a mozaikot, és karácsony körül végeztem vele. A kép technikája megkívánta, hogy saját magam végezzem el a munkát. Általában nem az alkotó, hanem szakemberek szokták kirakni a mozaikot, de a formakövető technika miatt nem bízhattam másra" - mondta Hartung Sándor szerdán az MTI-nek.
Mint kifejtette, azért esett a választása a mozaikra, mert ez az egyik legmaradandóbb művészeti forma, ami az ókortól napjaikig nagy megbecsülésnek örvend. A kép az uszoda előcsarnokában látható, ahova a párás környezet miatt festmény nem kerülhetne.
A képzőművész kitért arra, hogy Magyarországon nagy hagyománya van a fürdők mozaikképekkel díszítésének; példaként a Széchenyiben látható Róth Miksa-mozaikokat említette, de hasonló alkotások találhatók a Gellért fürdőben vagy az újpesti uszodában is. Hartung Sándor hozzátette: azért esett a választása a rondóra, mert ezzel kör az egyik legkomplexebb jelkép, kifejezi a teljességet, a földet és a végtelenséget is.
"A falikép örvénylő alakjai metaforák, a test és a szellem kapcsolatára utalnak" - jegyezte meg a művész.
Hartung Sándor festőművész, filmrendező 1962-ben született Budapesten. 1986-ban diplomázott a Magyar Képzőművészeti Főiskolán, mestere Dienes Gábor, Kokas Ignác és Nagy Gábor volt. Számos egyéni kiállítása közül a legutóbbi 2007-ben volt a Galéria 13-ban - írja a művész a honlapján.