Két díjat is elhozott Cannes-ból a Magyar Állami Operaház
A megmérettetésre 725 pályázat érkezett a világ különböző pontjairól, a gálaesten Cannes-ban összesen 36 kategóriában díjaztak mintegy 100 munkát.
Az imázsfilm kategóriájában a Magyar Állami Operaház olyan megrendelőkkel versenyzett, mint a Red Bull, az Audi vagy a Hong Kong Shanghai Hotel. A kiemelkedő alkotásokat a zsűri Ezüst Delfin-díjjal, a legjobbakat Arany Delfin-díjjal jutalmazta minden kategóriában. Ezen kívül minden évben kiosztanak egy Grand Prix-, más néven Fehér Delfin-díjat is, amiért az összes Arany Delfin-díjas munka versenyez. Idén ezt a Stories AG ügynökség a svájci Suva biztosítótársaság számára készített kisfilm kapta.
Az Operaház április 9-én bemutatott, a 2014/2015-ös évadot beharangozó első imázsfilmje mozgalmas, szürreális vizuális világgal és fantasyfilmekből ismerős látványelemekkel a lehető legszélesebb közönségréteget szólítja meg, de kiemelt célja, hogy olyan fiatalok számára is vonzóvá tegye az operát, akik még nem voltak operaelőadáson.
A Cannes-ban díjazott imázsfilmet nemcsak a szakma ismerte el: a filmet a YouTube-on közel 81 ezerszer töltötték be, a Facebookon 2500-an osztották meg, ami több mint 600 ezres elérést hozott.