Joyce DiDonato, a 'jenki díva' Budapesten
Budapesten, majd utána Amszterdamban és Monte-Carlóban is a historikus játékban élen járó Complesso Barocco zenekar kíséri az énekesnőt, akárcsak a lemezfelvételen. Joyce DiDonato a honlapján olvasható jenki díva elnevezéssel kansasi származására utal: nagy családban nőtt fel, olasz hangzású nevét férjétől vette át, és kitűnően beszél olaszul - hangzott el a budapesti fellépést megelőző beszélgetésen.
Alan Curtis, a Complesso Barocco alapító vezetője a lemez kapcsán korábban egy nyilatkozatban azt mondta, az operajátszás hajnalán, tehát Monteverdi és Cesti idejében keletkezett operákat és azok "királynői rangú" szereplőit, akiket ezúttal Joyce DiDonáto személyesít meg, a szélsőséges érzelmek jellemzik. Az áriák nemes arányúak, de csábító hangúak, a hisztérikus, bosszúálló indulat, a kétségbeesés és a királyi düh egyaránt megjelenik bennük.
Joyce DiDonato képes akár egy szerepen, sőt egyetlen árián belül felidézni a féltékenység, a gyanakvás és gyötrelem érzését, ezt a Metropolitan Operából sugárzott HD-közvetítések során a magyar rajongók is tapasztalhatták: volt drámai, mint Donizetti Stuart Máriája, fergetegesen mulatságos, mint Sycorax, Caliban anyja A varázsszigetben vagy rafinált, mint Isolier az Ory grófjában.
Az énekesnőt egyik leggyakrabban és többféle rendezői változatban előadott szerepében, Hamupipőkeként jövő májusban láthatják az operaközvetítések nézői.
Már elkészült a következő, ReJoyce című albuma is, amelyre Rossini, Mozart, Vivaldi, Monteverdi, Gluck, Bellini, Berlioz és Strauss operái mellé a sikeres kortárs opera, Jake Heggie Dead Man Walkingjának részlete került. Megszólal a felvételen a Molnár Ferenc Liliomából Rodgers és Hammerstein által írt zenés játék, a Carousel, illetve a Muzsika hangja című musical egy-egy híres dala, továbbá az Óz, a csodák csodájából a Judy Garlandnak írt Szivárványhíd, hiszen Joyce "kalandozása" - akár a mesebeli Dorothyé - a varázslatos kansasi síkságon kezdődött.