Ingyenes mobilapp színházaknak

Már szívesebben vesznek a nézők belépőt virtuális térben, mint személyesen. A színházi jegyek majdnem felét még mindig a teátrumok jegypénztárában veszik. A többiek az elmúlt évekig főként jegyirodában vásároltak, de számuk az utóbbi időben drasztikusan csökkent – mondja Jobbágy Ervin, a jegyértékesítő Interticket Kft. ügyvezetője.
Közönségszervező: a telefon
Közönségszervező: a telefon

– Három éve a nézők nyolcvan százaléka ragaszkodott ehhez, mára ez az arány körülbelül 15 százalék, nagy részük átszokott a webes felületre. Ebben az sem korlátozza őket, hogy a neten – a színházak saját oldalának kivételével – pár száz forintos kezelési költséget is felszámítanak. És ebben van üzlet, Jobbágy szerint csak a Budapesti Operettszínház éves jegybevétele több, mint az NB I-es magyar futballé.

Az online vásárlók harminc százaléka már okostelefonnal vagy tablettel vásárol a neten, vagy letöltött mobilalkalmazással. Ezzel a vonalkódos rendszerrel még nem iktatható ki a papíralapú, optikai szkennelős módszer. De ha egyre több ember rendelkezik majd erre alkalmas mobillal, előbb-utóbb a telefon szolgálhat – érintős – belépőként. Az Interticketnek több mint 400 szerződése van színházakkal, koncerthelyszínekkel, szimfonikus zenekarokkal, énekkarokkal, sportegyesületekkel. Közöttük úgy száz színház van. Budapesten egy kivételével mindegyik velük dolgozik, most éppen a kimaradt Operára pályáznak. Vidéken 70 százalékban őket használják a teátrumok.

A jegyértékesítési cég azt ígéri, minden partnerszínházának külön-külön – ingyen – fejleszt mobilapplikációt. – Ez a díjmentesség nemzetközi szinten is unikális – állítja Jobbágy, aki szerint azért éri meg nekik, mert a rendszerük majdnem automatikusan létrehozza az appot a teátrum saját dizájnjával, színvilágával, logójával.

Kérdés, hogy az internetes jegyvásárlással feleslegessé válnak-e a közönségszervezők, hiszen bárki jegyhez juthat, aki eléggé gyors és szemfüles. Jobbágy Ervin szerint sosem lesznek feleslegesek, még ha egyre kevesebb belépőt adnak is el. Nagy szerepük van ugyanakkor az előadások promotálásában. Már dolgoznak az Interticketnél egy olyan rendszeren, amely a netező ízlése szerint kínál programot, de nincs az a gép, amely pótolná a személyes ajánlást.

Dolgoznak még egy EU-s pályázathoz kapcsolódó fejlesztésen is, az úgynevezett dinamikus árazáson. Itt a kibocsátott jegyárra ajánlatot tesz a rendszer, és a belépők árazása aszerint változik,mennyire kelendő a produkció. Akárcsak a fapados légitársaságoknál. Ha nagy a kereslet, emelkedik, ha baj van az eladással, csökkenhet. Kurrens eseményeknél azonban nem érdemes arra bazírozni, hogy idővel úgyis olcsóbb lesz, itt automatikusan „felverik” az árat. A több százmilliós beruházás befejezése december 31-én várható, nemcsak Magyarországon, hanem világszerte.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.