Húszéves a városi közlekedés múzeuma Szentendrén
Húsz év, 3000 négyzetméter fedett és 2000 négyzetméter szabadtéri kiállítási tér, közel 70 jármű és havonta közel 4000 látogató. Ez a BKV szentendrei múzeuma számokban.
Itt találjuk például az utolsó magyar gyártmányú metrószerelvény egy tagját, illetve a kiállítás legrégebbi darabját, ami egy 125 éves HÉV-mozdony. A többségében közel 100 éves járművek korhűen felújított állapotban várják a látogatókat, nagy részükre pedig fel is szállhatnak és körülnézhetnek az érdeklődők.
A kiállított tömegközlekedési eszközök kiválóan reprezentálják a magyar ipari és műszaki értelmiség alkotóerejét is, hiszen a 125 évet felölelő járművek csaknem mindegyike hazai gyártmány, sokat közülük a BKV és jogelődjeinek szakemberei tökéletesítettek.
A különleges tárlatnak helyet adó, mintegy 3000 négyzetméteres épület 5 állandó kiállítóteremből áll. „A főváros vasúti közlekedése 1866-tól” terem, akárcsak az „Összeállítás az egykori és a jelenlegi Magyarország nagyvárosainak 30 vasútjáról” bővelkedik látványosságokban. Szakmabelieknek pedig igazán érdekes lehet a vasutak „lelkének”, vagyis infrastruktúrájának bemutatása és „Az egykori kocsiszín kovácsműhelye”. Az ötödik terem a budapesti autóbusz- és trolibusz-közlekedést mutatja be. Itt láthatóak a múzeum gumikerekes járművei is.
A múzeum épületét eredetileg 1914-ben HÉV kocsiszínnek szánták, tavaly pedig műemléknek nyilvánították. Ez még rangosabbá emeli a már így is nagy népszerűségnek örvendő múzeumot, hiszen havonta közel 4000 látogató tér be megcsodálni a legendás járműveket.
A járműveken túl a múzeum tekintélyes mennyiségű és egyedülálló fotótablókkal és tárgyi emlékekkel 180 évnyi budapesti közlekedéstörténetet mutat be az 1832-ben elindított omnibuszközlekedéstől kezdődően.