Horror és császármetszés
Szombat este elkezdődött a nyár egyik legjobban várt tévésorozata, A sebész (The Knick). Több szempontból is nagy várakozás előzte meg a tíz részből álló évadot. Az a Steven Soderbergh készíti, aki nemrég lenyilatkozta, hogy felhagy a mozizással, most viszont a tévébe emeli át a mozikban tőle megszokott (néha hullámzó) minőséget ezzel a XX. század elején játszódó kórházas történettel. Főszereplőnek egy igazi sztárt, Clive Owent nyerte meg, akinek tévébeli szereplése már önmagában szenzáció: ez is jó előre jelezte nem akármilyen csemegére számíthatnak a kórházas szériák rajongói.
A kokainista, nem túl barátságos, ám mindig valami újra törekvő sebész alakjában akár Csáth Gézára, vagy Doktor Housra is ráismerhetnek az igényesebb nézők. Egy biztos: igazán karakteres figura született. Ugyanakkor a kor és miliő ábrázolásban igen erős sorozat nem csupán egy újabb kórház a város szélén. Egyszerre bukkannak fel benne faji és társadalmi kérdések, korrupció és a mindent felülíró gyógyítási vágy. Még azt is láthatjuk, hogy a korabeli mentők hogyan kaptak össze (néha husángokkal) a betegeken, hiszen egy gazdag sérült biztos forrást jelentett a kórházaknak, így a Knicknek is.
A sebésznek igazi riválisa nem is igazán akadt idén nyáron, talán csak a horrorban utazó Penny Dreadful, amely a 19. századi, filléres és folytatásos brit ponyvaregényeket takarta, így tökéletesen illik egy sorozathoz. A 19. századi London nyomasztó légköre vetekszik tehát a 20. századi New Yorkéval, mely ugyan világosabb és modernebb helyszínnek tűnik, mégsem feküdnénk be szívesen a kórtermeibe, hiszen az orvostudomány (hiába haladt annyit az utóbbi öt év alatt, mint korábban 500 esztendő alatt), még mindig kezdetleges és barbár.
Ám a kihívó már vette az első akadályt és túljutott a második évad berendelésén, ami mindenképpen a siker jele. A misztikus és a gót rémmesék elemeit vegyítő sorozattól viszont könnyedén ellophatja a rajongókat A sebész, már azzal is, hogy a különféle műtéteket a lehető legnaturalistább módon mutatja be. Olyannyira, hogy még a Vészhelyzet elvakult nézőinek is el kell időnként fordítaniuk a fejüket, hiszen egy kezdetleges császármetszés sosem fog bekerülni a kedvenc jelenetek közé. Vérben és izgalomban tehát nincs hiány, most már csak az a kérdés, hogy mindez kitart-e az évad végéig.