Kell a vershez a show
Érthető és egyre növekvő igény a felolvasóestek határait tágítani. Egy lehetséges megoldás lehet valamiféle összművészeti tevékenységgé alakítani a puszta szövegmondást. Ma a vers legtöbbször olvasási céllal íródik, de a minimális ismertség érdekében mégis kénytelen eseménnyé válni, ennek érvényes megvalósulása pedig problematikus. Élővé kéne tennünk valamit a színpadon, aminek megírásakor ezt a szempontot nem vették figyelembe. Mostanában egyre jellemzőbb tánccal, képzőművészettel és más társművészetekkel összekapcsolni a verset, hogy különböző területek alkotói reagálhassanak egymás munkájára.
Felolvasóestjein Kiss Judit Ágnes is ezt az utat követi. A verseit Fűri Anna zenésítette meg, szerencsés találkozásuk óta könyvbemutatóinak, felolvasóestjeinek állandó részét képezik a dalok.
A Viharlámpa Projekt keretében a formáció minden tagja zenél, és verset mond egyszerre, Herold Eszter táncos bevonásával pedig a mozgásművészetekkel bővült az addigi felolvasóestek repertoárja. A cél ezúttal színpadi játékként egy dramaturgiai ívre felfeszíteni a szövegeket.
A költő egyébként nem most próbálja ki magát először az előadóművészetek területén. A Prága, főpályaudvar című darabja 2009-ben szerepelt a POSZT felolvasószínházi programjában, az idén pedig Vincze János rendezésében a Pécsi Harmadik Színház műsorán.
Az énekes-zongorista-zeneszerző Fűri Annával együtt indult a Madách Színház musical-pályázatán A fabáb című munkájuk második helyezést ért el. Itt állt össze a Viharlámpa stábja: A fabábot hangszerelő Gryllus Samu, illetve a Makámból ismert Keönch László Farkas és a szaxofonos-basszusgitáros Weisz Gábor.