Fűzőtől a válltömésig

Könnyed tavaszi kikapcsolódást kínál a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Múzeum. A május végéig látható, A szépség és a reklám – A női ideál a XX. század első felében című kiállításuk a nőiség és a női szerep szempontjából talán legizgalmasabb időszakot, a századfordulót követő öt évtizedet öleli fel.

Dacára háborúknak és gazdasági válságnak, a nők lelkében ott élt a tetszeni vágyás, ahogy arról a kiállított divatlapok és filmrészletek is árulkodnak. A tárlaton az 1900–1940-es években a női divat alakulásával párhuzamosan a hölgyek igényeinek kielégítésére épülő szépség- és divatipar reklámstratégiáinak változását is figyelemmel lehet kísérni. Ebből a kettőből pedig koronként kirajzolódik a nőkép, az eszményi szépség ideálja. A hirdetéseken túl korabeli ruhákat és kiegészítőket, vagy épp enteriőröket is megcsodálhatunk.

Fotó: MKVM

A kiállításhoz kapcsolódó tematikával kéthetente szerdánként előadás-sorozat fut, ami némi súlyt visz a témába. Ennek keretében legközelebb Erdős Virág olvas fel Ezt is el című, immár ötödik kiadásánál tartó verseskötetéből. A szerzőtől nem áll távol az előadói szerep sem; slam estek rendszeres fellépője, a Rájátszás program szereplője.

A közéleti költészetet és általában a költészetet ismét „divatba hozó” költőnő előadása különös választásnak tűnik. A jelen kor problémáira, jelenségeire érzékenyen reagáló, néha kendőzetlen verseivel ironikus ellentétben áll a nosztalgikus hangvételű kiállítás.

I!

04. 23.

KEZDÉS: 18.00

HELYSZÍN: Magyar Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Múzeum (Budapest III., Korona tér 1.)

JEGYÁR: 1000 Ft

A KIÁLLÍTÁS BEZÁR: 05. 31.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.