Költöznek a legendák: Ford-T a Bálnában
Mint ismeretes, a Liget Budapest Projekt keretében a Közlekedési Múzeum épületét az eredeti, építéskori külső állapotában állítják helyre, ezért a modern bővítményeit elbontják. Az építkezésnek december 31-ig kell megkezdődnie, addig a költözést és a tervi előkészítést végzik el.
A régi-új múzeumépület látványterve |
Mint egy csütörtöki sajtóbeszélgetésen Krámli Mihály igazgató és Baán László, a Liget Projekt vezetője jelenlétében elhangzott, a múzeum anyagából egy látványos válogatást (a Csonka-féle levélszállítóval, a Ford-T modellel, és még vagy tizenöt érdekes, géperejű járgánnyal, makettekkel, modellekkel, sőt talán még légtérbe lógatott eredeti repülőkkel is) a Bálna földszintjén helyeznek majd el, 1300 négyzetméteren.
A vasúti járművek a Vasúttörténeti Parkba kerülnek, például a múzeum előtt álló 424-es. Az Öntödei Múzeumba kerülnek például az öntött motorblokkok, a Pannónia motorok, és terveznek egy kiállítást a Ganz által szabadalmaztatott, kéregöntött vasúti kerékpárról is. Az Elektrotechnikai Múzeumba a 100 éves fővárosi buszközlekedésről szóló kiállítás kerül. A Műszaki Múzeumban 2015 nyarától a közlekedéstörténet fontosabb magyar találmányai kapnak helyet.
Az április 15-i zárást követően a Petőfi csarnokban látható repüléstörténeti kiállítás még nyitva marad májusig. A Pecsát csak ősszel kezdik majd bontani.
A múzeumépület az eredeti kupolákkal és külsővel, két szintnyi, összesen 4000 négyzetméteres föld alatti bővítéssel 2018 tavaszára készül el.