Ez az év a kulturális turizmusé
A Magyar Turizmus Zrt. 2006 óta egy-egy téma rendezi belföldi marketingkommunikációs tevékenységét. A témaévek egyfelől lehetővé teszik a források koncentrálását, a külső partnerekkel közös akciókat, másfelől az egy „ernyő” alatt összefogott ajánlatokkal átütőbben és hatékonyabban lehet megjelenni a piacon.
Az idei témaév legfőbb célja a magyar lakosság érdeklődésének felkeltése hazánk kulturális turisztikai kínálata iránt, a kereskedelmi és magánszálláshelyi vendégéjszakák számának növelése, a belföldi vendégforgalom bővítése, ezáltal a turizmusból származó bevételek növelése. A kampányév segítségével széles rétegek szólíthatók meg és csökkenthető a szezonalitás is.
A kampány elsősorban belföldre koncentrál, ugyanakkor a kulturális turizmus olyan téma, amely külföldi küldőpiacaink érdeklődésére is számot tarthat, hiszen a magyarországi utazásoknak ez az egyik legfontosabb motivációja. Az MT Zrt. ezért 2009-ben külföldön is nagy hangsúlyt helyez Magyarország kulturális turisztikai kínálatának megismertetésére.
A Kulturális Turizmus Évét a hozzá szorosan kötődő Fesztiválok Éve témaév követi 2010-ben.
A kulturális turisztikai kínálatot az MT Zrt. öt téma köré rendezte. Ezek: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kulturális rendezvények, a XXI. század kultúrája avagy a kortárs művészet és a városlátogatás. Minden témának meglesz a gazdája, a fenti sorrendet követve: Konyári János borász, Novák Péter zenész, színész, Szalóki Ági énekes, Szűcs Zoltán koreográfus, előadóművész, Török András útikönyvíró.