Eszenyi tarolt a POSZT-on
Az utolsó POSZT-versenynap előadása, a Szégyen kicsit átalakította a szakmai zsűri díjlistáját. Mert ha már mondjuk „fejben” kiosztották a legjobb rendezésnek járó elismerést, azt átírta Mundruczó Kornél produkciója. A Dobák Lívia dramaturg, Gyöngyössy Katalin színésznő, Füzér Anni tervező, Jászay Tamás kritikus, Nagy Viktor rendező, Zalán Tibor író és Pawel Szkotak színész, rendező, a Poznańi Polski Teatr igazgatója alkotta grémium a legjobb előadásnak ugyanakkor a Vígszínház Michal Dočekal rendezte Jóembert keresünket című produkcióját tartotta, amelyből Eszenyi Enikőt választották a legjobb női főszereplőnek, és ő kapta meg a közönségzsűri díját is. A Proton Színház és a Trafó koprodukciójából, a Szégyenből nemcsak Mundruczó kapott elismerést, hanem Ágh Márton is a legjobb díszletért.
Az Örkény Színház Peer Gyntje kapta a legtöbb díjat. A négyből egy a főszereplő Polgár Csabáé, másik a jelmeztervező Nagy Fruzsináé, valamint a dramaturg Gáspár Ildikóé, akinek két munkáját is elismerték ezzel, az Ibsen-darab mellett a Nemzeti Színház Amphitryonjának szövegváltozatát. Különdíj járt a zeneszerző Matkó Tamásnak.
Mellékszereplő-díjat vihet haza Nagy Dorottya és Bányai Kelemen Barna, mindketten a Bányavakságban játszottak, amely a marosvásárhelyi Yorick Stúdió és a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulatának együttműködéséből született.
A színészzsűri – Egri Márta, Tóth Auguszta és Haumann Péter – a legjobb női és férfi alakítást díjazta: az előbbit Ecsedi Erzsébetnek adta a zalaegerszegi Színésznőkért, az utóbbit Hunyadkürti Györgynek a kaposvári Vaknyugatért (koprodukció a Thália Színházzal).
A legjobb 30 év alatti művészek díjait az idén két színésznőnek adták: Lovas Rozinak a miskolci előadásból, A vágy villamosából és Tenki Rékának az Amphitryon női főszereplőjének.