Emberszagú musical

Mondjon bárki bármit, kevés kínosabb dolog létezik a világon a rossz – rosszul előadott – musicalnél. Nem csoda, hogy annyian kapnak hányingert a műfajtól: próbáljanak megenni fél kiló cukrot egy ültő helyükben, majd leöblíteni egy liter kólával.

A jó musical viszont olyan hatással van a lélekre, mintha töltőre dugnák. A jó musical legfőbb erénye, hogy nem hagy gondolkodni: nem agyalunk azon, vajon hogy kerül négy infúzióra kötött zombilány a főszereplőnk mögé a darab kulcsjelenetében, egyszerűen csak hagyjuk, hogy érezzük, amit a szerzők és a rendező éreztetni akart.

Peller Anna
Peller Anna
Gordon Eszter

És ezzel le is lövöm a poént: a Nők az idegösszeomlás szélén jó. Darabnak is, előadásnak is. Az utóbbi években dívó füstgépes-naplementés-cukormázas, csillivilli produkciók után üdítő visszatérni arra a pontra, ahol a musical emberszagú, ahol a karakterekről több is elmondható, mint hogy rezzenéstelen arccal képesek szerelmet vallani akár egy radiátornak is.

Az operettszínház új produkciója olyan előadás, amellyel a szereplők joggal kérik ki magunknak a sznob körökben már-már pejoratív összetételként használt musicalszínész kifejezést. Peller Anna eddigi karrierje legnagyobb show-ját csinálja a Vénusz a vénában című dalban – nemcsak hangilag, de színészileg is elementáris. Janza Kata lubickol a neu­rotikus Lucia szerepében – tessék, adjanak egy színésznőnek normális szerepet, értelmes szöveget, és hopp, egyszer csak színházat csinál. ­Gubik Petra lehengerlő hisztérika, groteszkbe hajló monodrámája a rögzítőre mondott paranoid üzeneteivel még a közönség zárkózottabb felét is teljesen feloldotta, s innen bármit lehetett a színpadon. E három nő jutalomjátéka ez az előadás, meg persze Varró Danié, aki választékos, vicces és szórakoztató dalszövegeivel javítja a tragikus musicalszöveg-statisztikákat.

A karakterszerepek precízek, kidolgozottak, a nagyjelenetek a békebeli bohózatokat idézik. Jeffrey Lane és David Yazbek feszes, sodró darabja szerencsére nem folyik szét Réthly Attila rendező kezében, ám a direktor épp annyi személyes szabadságot ad színészeinek, hogy azok életszerűvé, emberszagúvá tehessék a játékot. Kérdezhetik, persze, miért kell Pedro Almodóvar egyik leghíresebb filmjéből musicalt csinálni. Nos, azért, mert akár még ilyen is kisülhet belőle.

Nők az idegösszeomlás szélén. Az operett előadása az Átriumban

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.