Csomagokra vevők a tévénézők
Az önálló tévécsatornák helyett ma már a televíziós csomagok versenyeznek egymással, a magyarországi televíziós piac egyre fragmentáltabbá, azaz széttöredezettebbé válik – állapítja meg piaci szereplőkre hivatkozva a Világgazdaság.
A háztartások 57 százalékában több mint 50 csatornát tudnak fogni a nézők a 115 magyar nyelvű közül. Jól látható, hogy a kábelcsatornák erősödése 2015-ben felgyorsult, a verseny elsősorban a tévés portfóliók között zajlik.
Az idei év egyik legnagyobb nyertese a Viacom-csoport, amelynek 26 százalékkal nőtt a nézettsége a 18–49-es korosztályban, amelynek Comedy Central csatornája esetében volt, hogy az átlagos nézettségi időt (ATS) tekintve a második helyet is elérte az RTL után. Az eredeti angliai vagy amerikai bemutatókhoz nagyon közeli időpontokban sugárzott új sorozatokkal tovább erősít a csoport.
A Viacom a magyar tévés piacon porfóliója bővítésre készül, akárcsak a TV2-t megvásárló cég, amely nem titkoltan felvásárlásokat tervez.