Bőrünkön viseljük?

A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ Bőrödön viseled című kiállítása keddtől több mint harminc fotográfus képeit mutatja be a rendszerváltozást megelőző időszaktól napjainkig.
– A Társadalmi konstrukciók vizuális kódjai alcímet viselő tárlat azt a témakört járja végig, miként építjük fel saját egyéniségünket, amelyet kifelé, a környezetünknek mutatunk; mit jelentenek a kényszerítő vagy szabadon választott társadalmi szerepek és a nekik tulajdonított jelzőrendszerek - mondta el a kiállítás hétfő esti megnyitóját megelőző sajtóvezetésen Oltai Kata kurátor. A kiállítás sokszínű bepillantást enged mindebbe.

Egyebek mellett láthatók például Mitro Csilla és Cseke Csilla női börtönökben készített képei, melyekkel a szerzők azt kutatták, hogy a fogvatartottak miként igyekeznek megőrizni egyéniségüket a szélsőségesen uniformizáló környezetben is.

Bánkuti András fotói a nyolcvanas évek legendás szórakozóhelye, a Fekete Lyuk sajátos szubkultúráját idézik meg. Pintér Márta korabeli fotósorozatán Csehák Judit - az első magyarországi női miniszter - egyaránt feltűnik háziasszonyként és politikusként, Gőbölyös Luca mennyasszonynak öltözött transzvesztitákat fotózott le. Kurucz Árpád Military Camp című sorozatában fiatal fiúk láthatók fegyverekkel egy létező kiképzőtáborban, Hajdú D. András képein pedig legénybúcsújukat Budapesten tartó britek mutatják meg, mit történhet egy ilyen hagyományosan férfias életesemény során. Velledits Éva Zsuzsi, a férfi című képriportja a kilencvenes évek elejének meglepően toleráns világába kalauzol. A felsoroltak mellett akadnak ezeknél szelídebb és vaskosabb felvételek, sorozatok is a november 2-ig látható kiállításon.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.