Bemutatták az első náci halálvonat menetrendjét
Az egykori keleti vasutak krakkói főigazgatósága (Generaldirektion der Ostbahn in Krakau) által 1940. június 11-én kiállított négy oldalas dokumentum szerint a különvonatot a náci Németország biztonsági rendőrsége, a Sicherheitspolizei krakkói parancsnoka rendelte meg.
A Tarnówból Auschwitzba haladó különvonat, valamint a visszafelé haladó üres vonat számára kiadott 571-es számú menetrend szerint a vagonok a Tarnów-Krakkó-Trzebinia-Auschwitz útvonalon haladtak óránkénti 60 kilométeres sebességgel. Míg a Tarnówból induló vonat 500 tonnát nyomott, visszafelé 400 tonna volt a súlya.
Az eredetileg a lengyel foglyok számára létesített auschwitzi táborba deportáltak között az 1939 szeptemberében indított német támadás ellen Lengyelországot védő katonák, a lengyel földalatti függetlenségi szervezetek tagjai, diákok voltak, valamint a lengyelországi zsidók egy csoportja is. Az első deportáltak közül 239-en élték túl a háborút, már csak néhányan vannak életben közülük.