Azeri és spanyol filmek ínyenceknek
Zömmel a szovjet korszak után készült alkotásokat láthatunk az azeri kínálatban, de akad kettő, amely a múlt század hatvanas éveinek végén született. A vasárnapi programban szereplő Egy déli városban című film olajmunkás hősének a családfő szerepében kell megküzdenie a régi erkölcsi elvárások - például a vérbosszú - és az új életforma ellentmondásaival. A május 19-én látható Kenyeres pajtások gyerekekről szól, akik a II. világháború utolsó napjait élik ugyancsak Bakuban. Jellemző, mindkét film oroszul beszél, ami természetesen már nem jellemző az ezredforduló után készültekre. (A filmeket magyar hangbemondással vetítik.)
Utóbbiak közül sajátos hangulatával és Rusztem Ibragimbekov kiváló alakításával tűnik ki a már bemutatott Isten veled, déli város című, Oleg Szafaralijev munkája. Ez a szovjet rendszer végén játszódik Bakuban, ahol imádják a nyugati jazz-t, és az étteremvállalkozás is fölfejlődőben van, ám a kettő éles konfliktusba kerül egymással. A május 14-én, szerdán este sorra kerülő A varázsló a múlt század húszas éveibe kalauzol, amikor néhány bevonuló orosz katona meghozza a szovjethatalmat egy hegyek között megbúvó kis azeri faluba.
A csütörtöki Visszatérés a jövőbe főhőse, a karabahi menekülttáborban született kamaszfiú azóta is tehervagonban él, és különös látomás szállja meg. A mai Baku lenyűgöző világát mutatja be pénteken az Üdv néked, angyalom! című film, amely jutalomjáték Azerbajdzsán ünnepelt sztárjának, Ajan Mir-Gaszimnak. Végül szombaton egy igazi azeri maffiafilmet is megnézhetünk A 40. ajtó címmel.
A péntektől május 20-ig tartó spanyol filmhét öt, 2007-ben készült, nálunk eddig be nem mutatott alkotást tűz műsorra a Művész moziban. A magány című faluból városba költöző fiatal nő, Adela drámáját jeleníti meg. A Legjobb oldalam hőse is lány, aki éppen ismerkedik a szerelemmel, és azzal, hogy nem is olyan könnyű igazán szeretni valakit. A 14 kilométer az afrikai bevándorlás árnyoldalaival ismertet meg. A Hét francia biliárdasztal története egy szórakozóhely körül bonyolódik - itt vannak a szóban forgó asztalok -, amely örökségként kerül a főhősnő birtokába. Kétség kívül a legkülönösebb fikciós alkotás a sorban a Terror című, amely a tévés valóságshow elemeit ötvözi egy agresszív vírus miatt kitört pánikkal.