Akt, csajok, Dilemmák
A Várfok teremben a galéria hat művésze, valamint a Spiritusz Galériából ismerhető Sara Berti csoportos tárlatának témája a női akt. A meztelen női testre reflektáló alkotásokat nézve a figyelmes tárlatlátogató a műfaj egészen eltérő megközelítéseit ismerheti meg. Különféle iskolák ütköznek a Várfok utcai kiállítóteremben, amint az aatoth franyo ironikus alkotását, Sara Berti absztrakt torzóit és altesteit, Szirtes János ősi rituálékat idéző, korommal készült testlenyomatát, Győrffy László meghökkentő grafikáját, Herman Levente korszakokat elegyítő munkáit, Ray Monde érzéki képeit vagy éppen Csiszér Zsuzsinak a női test szexualitását hangsúlyozó vásznait vizsgálva kiderül.
Apropó Csiszér Zsuzsi: róla tudni lehet, hogy igencsak műfajötvöző művész. Akár egy képen belül is képes különböző technikákat „megfelelő-en" használni. Szintén csütörtökön, az XO teremben nyíló, Dilemmák című egyéni tárlatán párhuzamosan lesznek láthatók fotói, festményei és vegyes technikával készült művei. Korábbi munkáiban a magazinok, vagyis általában a média által sugallt nőeszménynek a hétköznapi nő életére gyakorolt hatását boncolgatta, alaposan a „szőnyeg alá" nézve. Feltépve a felszínt. Hogy alkotásain gyakori motívum a „tépés", igazolja, hogy nála a festészeti technikák rendszeresen az elmélettel karöltve jelennek meg, kiegészítve, egymásba fonódva építik egymást.
A most kiállított művekbe jócskán kerültek az úgynevezett konzumtársadalmat jellemző képi tárgyak, vagyis újságcikkek, fotók is. A kollázsok azt üzenik: a tömegkultúra silány lett, lapos, és egyre rosszabb hatással van „az emberekere". Akár tetszik ez nekik, akár nem, akár akarják, akár nem. A média bombáz, döntésre, állásfoglalásra késztet, beszippant. Furcsa paradoxon: a legtöbb mediális hulladék a nőket célozza meg - mégis egyre agresszívebb képet fest róluk. A komoly hangnem dacára azonban a most kiállított művek sincsenek híján a csiszéri bájnak, a humornak. És persze főleg a festőiségnek. Ezt hívják egyensúlynak.