A király: ász
Luxemburgi Zsigmondról talán kevesen tudják, hogy modellként is ténykedett, így királyi személyét egy reneszánszkori tarotkártya lapjai is őrzik. A hétköznapokban a játék mellett jóslásra használt kártyasorozat darabjaiból is láthatunk mától négyet a szentendrei Ferenczy Múzeum Lombard Reneszánsz című kiállításán.
A ritkaság számba menő lapokat 56, lombárd reneszánsz mester festményének társaságában mutatják be, így például több Leonardo-tanítvány képe is szerepel. A mester 1481-ben költözött a Lombárdia központjaként számon tartott Milánóba, majd műhelyalapításával a kissé megkésett észak-itáliai központ egyik vezéregyéniségévé vált.
A tárlat itthon kuriózumnak számító és kevéssé ismert anyaga az északitáliai festészet világhírű gyűjteményéből, a bergamói Accademia Carrarából érkezik. A kollekció Giovanni Carrara magángyűjteményére épül, amelyet az 1790-es évek elején végrendeletében hagyományozott a városra. Később Bergamo tartománya fejlesztette tovább, egészen a kortárs műalkotásokig bővítve a válogatást. A tervek szerint a későbbiekben ezeket, és a gyűjtemény további egységeit is elhoznák Szentendrére, Bergamo és Pest megye testvérkapcsolatának köszönhetően.
Az 1480as évektől a manierizmusig terjedő időszakot felölelő tárlat kiegészítéseként Dialógus címmel a magyar származású fotóművész - a Le Corbusier házi fotográfusaként is dolgozó - Lucien Hervé fényképeit is bemutatja a múzeum. A fekete-fehér felvételek a kiállítás anyagához kapcsolódva az észak-itáliai városok reneszánsz korabeli palotáit ábrázolják.