A (közel)jövő rádiója
Az üzlet első pillantásra nem tűnik az évszázad bizniszének, csakhogy a portfólióját jellemzően hasonló vásárlásokkal építgető cégbirodalom már sokszor bebizonyította, hogy látja a jövőt, és ráérez olyan felhasználói trendekre, amelyekből később nagy pénzt lehet csinálni.
Az adásvétel tulajdonképpeni tárgya a Swell nevű alkalmazás. Természetesen kevés olyan alkalmazás van, amely 30 millió dollárt ér, de elképzelhető, hogy a Swell visszahozza majd az árát. Van mögötte egy 2012-ben alakult, és eddig (többek között a Google befektetési társaságától)már hétmillió dollárnyi kockázati tőkét gyűjtött startup cég meg egy jó koncepció, amelyet szeretnek a felhasználók.
A Swell a talk, azaz beszélgetős (és persze zenélős) rádió műfaját ültette át az internetre, méghozzá a lehetőségekhez képest tökéletesen. Az internetes rádiózás lényege nem az online csatorna, hanem a műsor testreszabhatósága, amely éppen a talk radio kategóriában elég nehezen elképzelhető, de azért nem lehetetlen. Internetes rádióműsort testre szabni alapvetően a lejátszási listákkal kell, illetve lehet: a világhálón semmi akadálya annak, hogy a hallgató maga állítsa össze az adás zenei repertoárját.
Ugyanezt a beszélgetésekkel már körülményesebb megcsinálni, de a Swell rájött a megoldásra: a kulcsot az előre felvett, „lehallgatható” digitális hanganyagok, a podcastok jelentik (a választék meglehetősen széles, a többi között az ABC News, a BBC, a CBC, a Comedy Central és a TED Talks podcastjai is bekerülnek a Swell hangkönyvtárába). Ezekből és a közéjük ékelt zenékből pedig tényleg mindenki kirakhatja a saját szempontjából optimális műsort.
Mindez a széles sávú internettel és az Apple zeneáruházával kombinálva már egész ígéretes új generációs online médiatermék, amely ráadásul régóta elérhető és igen kedvelt is az Apple App Store-ban, csak éppen eddig (közvetlenül) nem az Apple-nek hozta a kattintásokat és a pénzt. A Swell sokmillió felhasználóval rendelkezik, és Androidra is elérhető, így az Apple az ellentáborból is merít hallgatót meg persze profitot.Hogy az ingyenes Swellből hogyan lesz bevétel (már a reklámok és adott esetben a zenék eladásán túl), azt még nem mindenki érti, de az üzleti modellben távlatilag a fizetős tartalom szerepel.
A hanganyagok között kulcsszó, név és téma alapján is lehet keresni, a politikai vitaműsorokból, standupokból, talk show-kból a fejlesztők elképzelései szerint ki lehet keverni olyan mixeket, amelyekért a hallgatók hajlandók fizetni. A tét most látszólag 30 millió dollár (amit az Apple kockáztat), de valójában a rádiózás, sőt egy kicsit az egész internet jövője is.