Az év legjobb filmjét nem tudja megnézni a mozikban
A tajvani Hou Hsiao-Hsien rendezte A bérgyilkos (The Assasin) 2015 legjobb filmje a brit filmintézet Sight & Sound című lapja szerint: az úgynevezett művész-wuxia produkció a legjobb rendezés elismerést kapta idén Cannes-ban.
A számos kritikust és szakembert voksoltató kiadvány szerint a második legjobb az amerikai indie filmes, Todd Haynes drámája, a Carol lett (amelynek magyar származású a forgatókönyvírója Phillys Nagy személyében), a dobogó harmadik fokán pedig George Miller nagy visszatérése, a Mad Max: A harag útja áll. Utóbbit korábban már megszavazta a Fipresci – Filmkritikusok Nemzetközi Szövetsége az év legjobbjának. A magyar filmforgalmazás állapotát jellemzi, hogy sem A bérgyilkos, sem a Carol nem került be a hazai mozikba, és a helyzet jelenlegi állása szerint soha nem is fog.
Nemrég a francia Cahiers du cinema is kiadta a saját toplistáját – ők sosem szoktak hollywoodi vagy úgymond túlhájpolt filmeket felkarolni, de a Mad Max náluk is eljutott az ötödik helyezésig. A legjobb – nem kis meglepetésre – a Nanni Moretti rendezte Mia Madre lett. A Nemes Jeles László rendezte Saul fia a nyolcadik helyet érte el a britek toplistáján, a franciák nem említik.