'Mire tanít az e-ticket?'
Nyolc éve lehet interneten jegyet venni a Katona József Színházba és a Kamrába. Ekkor még a nézők egy-két százaléka élt ezzel a lehetőséggel.
Pár évvel később, mikor honlapjuk köré nagyobb kampányt indítottak - megugrott ez a szám. Igaz, a neten vásárlók csak annyiban jártak jól, hogy nem kellett beállni a kígyózó pénztári sorba. A jegyértékesítő cég ugyanis kezelési költséggel sújtotta a közönséget. Lehetett mérlegelni: olcsóság vagy kényelem?(Persze, senkit sem nyugtatott meg, hogy a színháznak is fizetnie kellett a szolgáltatásért.)
Első lépésben a nézőt „büntető" kiadást szüntette meg a Katona, ekkor már a közönség tizenöt százaléka így vette meg jegyét. Az idén áprilistól a teátrum honlapján megvásárolt belépőket otthon ki is lehet nyomtatni, a vételt - a bejáratnál - vonalkód igazolja.
Most a színház még többet szeretne kedvezni a közönségnek: a fapados légitársaságok eladási rendszerét mintául véve, a honlapon váltott e-ticketre a jegypénztári árhoz képest 5-15 % kedvezményt ad. Így nemcsak a néző spórol időt, energiát és pénzt, hanem a színház is csökkentheti a költségeit. (Pédául jegynyomtatás- és a papír költségét.)
Mától a Katona honlapja is megújult - nemcsak külalakja, hanem tartalma is. Több információt, jobban áttekinthető oldalakat ígér a teátrum vezetése.