Mary-Louise Parker: "Sérült karaktereket szeretek"

Bár már a nyolcvanas évek elejétől folyamatosan dolgozik, Mary- Louise Parker (képünkön) csak a Nancy ül a fűben című tévésorozat főszerepével volt képes kirobbanni a mindenki által elismert, sokat foglalkoztatott, de a nem igazán sztárnak minősülő karakterszínész pozíciójából. A továbblépés első foka a Red című akciókomédia volt 2010-ben, amelynek már itt is a második része, és abban persze ismét BruceWillis mellett szerepel alámellérendelt viszonyban. Londonban beszélgettünk.

Az első részben állítólag nagyon sokat improvizált.

Így van, ezért most vissza is fogtam magam, de csak egy picit. Az improvizáció kétélű fegyver, néha jól sül el, néha pedig nem. És az sem biztos, hogy minden egyes filmnél hasznos, de az olyan helyzet- és jellemkomikumra épülő produkciónál, mint a Red, igen jól működhet. De ott van a Nancy ül a fűben is, amelynél nyolc évig szintén belefért a forgatásokon az impro. Érdekes, ez a sorozat abban hasonlít a Redhez, hogy jelenetről jelenetre váltja egymást az extrém dráma és az abszurdba hajló humor. Persze ehhez muszáj, hogy a partnered is olyan színész legyen, aki fel van készülve erre a technikára, és Bruce Willis pont ilyen. A kreatív poénkodásra mindig nyitott. Akár a karakterben, akár civilben. Ő pont ezért igazi filmsztáralkat.

Civilben is olyan laza, mint a szerepeiben?

Érdekes kérdés. Sokat beszélgettünk a felvételek között, de nem igazán tudtam meg róla túl sokat. Folyamatosan poénkodik, de komolyan nem igazán lehet vele beszélni. Mármint úgy értem, hogy nagyon zárkózott ember.

A Redben talán Sarah figurája az egyetlen, aki korábban nem volt kém vagy hidegvérű gyilkos.

Igen, tény, hogy más szinten él. A második rész elején például ráveszi a Bruce alakította Franket, hogy éljenek rendes polgári párkapcsolatban. És pont ő lesz, aki mindezt megunja, és amikor lehetőség nyílik egy újabb bevetésre, akkor nemcsak hogy elengedi a férfit, de vele is tart és persze szuper ügyetlennek bizonyul kémügyekben. Nem olvastam korábban a képregényt, nem tudtam, hogy mi vár majd rám. Egyébként egyetlen nő sem vallaná be a való életben, hogy unatkozik, de filmben mindent lehet. Még az igazság is kiderülhet. S különben is: néha kell egy kis izgalom minden kapcsolatba.

De nemcsak ez okozza majd az izgalmakat, hanem Catherine Zeta-Jones színrelépése.

Így van, és mivel ő igazi kém, a tökéletes ellentétem lesz. Olyan tipikusan hollywoodian hihetetlen figura. De az újoncok között van Anthony Hopkins is, akit egész életemben elnézegetnék, ahogy játszik. Kötélidegei vannak, sosem emeli fel a hangját, a tekintélyével irányít. A Red sikerének talán egyik legnyomósabb oka, hogy tökéletesen különböző, de nagyon erős karizmatikával rendelkező színészeket hoz egy kalap alá. Tudom, hogy csak egy vígjátékot készítünk, de muszáj azt mondanom: erre igazán büszke vagyok.

Legendák szólnak arról, hogy Catherine Zeta-Jones nem igazán tudta megtanulni orosz dialógusait, komoly nehézségei adódtak a szöveggel.

Így is történt. Este bemagolta, de reggelre minden kiment a fejéből és oltári káromkodásban tört ki, amikor nem jutottak eszébe a dialógusok. Így neki biztosan nem lehet majd a kimaradt jeleneteit DVD-re rakni. Nagyon büszke és maximalista színésznő, egész egyszerűen bosszantotta, hogy nem megy neki. Én ebből a szempontból szerencsésebb vagyok, elképesztően könnyen tanulok nyelveket, nekem inkább arra kell figyelnem, hogy ne legyek túl jó, kvázi figyelnem kell arra, hogy legyen akcentusom. Egyébként az angol nyelv tekintetében a kelet-európai dialektusok a legszebbek.

Hogy áll hozzá az akciójelenetekhez?

Most már lelkesen! Magam csináltam az akciójeleneteket, mivel azt mondták nekem, hogy kevés a női kaszkadőr. Vagy lehet, hogy csak átejtettek? Amikor futnom kellett, azt hittem, ki fognak rúgni, mert nem vagyok nagyon atletikus fajta. Mindenesetre túléltem, és végül is, szórakoztató volt. Pedig egész életemben azt vallottam, hogy nem szeretem az erőszakos filmeket. Sosem kötött le az akciózás. Sötét, sérült karaktereket szeretek alakítani. A műfaj végül is másodlagos: vígjátékban, drámában és mint kiderült akcióvígjátékban is lehet érvényesülni komoly alakítással. Egy jó rendező kezében egy drámai alakítás is humorossá tud válni. Dean Parisot rendező nem félt a változtatástól, és már a forgatáson képes volt eldönteni, hogy valami működőképes vagy sem.

Azt olvastam valahol, hogy nem szokott filmeket nézni. Furcsa ezt hallani egy színésznőről. Már ha igaz.

Tényleg nem nézek sok filmet, évente legfeljebb kettőt-hármat. Tévét sem, inkább csak a gyerekekkel közösen. De ha Hayao Miyazaki készít új filmet, akkor én vagyok az első a sorban. Az egyik legnagyobb rajongója vagyok, az ő művészete megad nekem mindent, amire csak a mozi képes.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.