Szórakoztatóipari magyar termék
A Társas játék témája a párkapcsolatok: házasság, szerelmi viszonyok és persze hormonok minden mennyiségben. Mindez erősen női szemszögből. Egészen régimódi stílusú sorozat lett a végeredmény: simán odatehetjük a korábban gyártott tengerentúli szériák, akár a Dallas mellé is, amelyek egyszerűbbek voltak a maiaknál, lineáris cselekményükkel, fekete-fehér karaktereikkel pedig bármelyik korosztálynak eladhatók.
„Ez ellen nincsenek érveim” – felelte Krigler Gábor, az HBO forgatókönyv-fejlesztési menedzsere arra a kérdésünkre, hogy ez a széria mivel lenne több egy nettó szappanoperánál. Ugyanakkor hozzátette, hogy a csatornára jellemző kulcsszavak és szlogenek, jelesül, hogy „különleges tartalom” és „olyan minőség, amelyet más csatorna nem vállal”, jelen esetben a produkciós értékek tekintetében érvényesülnek. Magyarán az ország legjobb színészeit és rendezőit szerződtették, illetve számos külső helyszínen forgattak, hogy a képi világ ezáltal inkább a mozifilmeket, semmint a szappanoperákat idézze meg. A szereplők listája valóban imponáló: Básti Juli, Pokorny Lia, Martinovics Dorina, Kovács Patrícia, Balsai Mónika, Réti Adrienn, Tornyi Ildikó, Rudolf Péter, Gálffi László, Thuróczy Szabolcs, Simon Kornél és Gazsó György is játszik a sorozatban. Hozzájuk az új évadban még csatlakozik öt új színész, de egyelőre nem publikus, hogy pontosan kik. Hasonlóképpen arról sem osztottak meg túl sok információt, hogy a Herendi Gábor– Fonyó Gergely rendezőpárosból az utóbbit miért váltotta le Fazakas Péter. Azt pedig kerek perec megtagadták az alkotók, hogy elárulják, az első évadban meghalt, Básti Juli alakította karakter hogyan is tér majd vissza az új évadban. Az már szinte vicces, hogy Básti Juli annyit megjegyzett: ő nem álomszereplő, aki majd tusolva tér vissza –mint Bobby Ewing a már korábban említett Dallasban.
Krigler véleménye szerint azért indult el annak idején épp a szélesebb közönséget megszólító Társas játékkal a saját gyártás, mert a hazai nézőket igen mostohán kezelték az elmúlt húsz évben a kereskedelmi és közszolgálati csatornák, és sokkal kockázatosabb lett volna egy olyan rétegprodukcióval startolni, mint a már szintén a második évada előtt álló Terápia. Arra a kérdésünkre, hogy mi volt a csatorna fő dramaturgiai szempontja a folytatás tervezésekor, Krigler elárulta: eleinte voltak olyan tervek, hogy komolyabb hangvételbe csapnak át, de végül úgy döntöttek, nem változtatnak az előzményre jellemző kereskedelmi (vagy még inkább kommersz) jellegen. Ugyan miért is tették volna, hiszen a csatorna számításai igencsak bejöttek. Ahogy Benda Gergely, az HBO Magyarország country menedzsere fogalmazott, a Társas játék akkora sikert aratott, hogy muszáj volt folytatni. Arra, hogy ez egy előfizetéses csatorna életében pontosan mit jelent, persze sosem fogunk adekvát választ kapni, de annyi kiderült, hogy már a kritikai fogadtatásnak is nagyon örültek. Mint ahogy az is a jövő zenéje, hogy a magyar HBO mikor kezd el mozifilmeket gyártani, miként azt a cseh vagy a lengyel „kirendeltség” már teszi. Krigler szerint folyamatosan kapják a forgatókönyveket, de még nem érkezett olyan, amelybe jó szívvel belevágtak volna. Mondjuk Magyarországon a kockázat is nagyobb: míg Csehországban és Lengyelországban a hazai egész estés alkotások komoly piaci szegmenst jelentenek (több mint tíz százalék), a magyar szórakoztatóipari mozifilmek eddig csak elméletekben és ígérvényekben öltöttek testet.