A főhős: Máté
Ma már maga Frieder Bernius is „intézmény”, s ha lenne olyan titulus, amilyen Telemannnak a rendelkezésére állt Hamburgban úgy három évszázaddal ezelőtt, akkor Bernius ma Stuttgart zeneigazgatója lenne.
A Stuttgarti Kamarakórus mellé 1985-ben létrehozta a Stuttgarti Barokk Zenekart, majd 2006-ban a XIX. századi zene előadására specializálódott, szintén korhű hangszereken játszó Hofkapelle Stuttgartot. Szoros kötelék fűzi a Klassische Philharmonie Stuttgart együtteséhez is. A világhírű dirigens repertoárja így a reneszánsztól egészen a kortárs zenéig terjed; lemezeinek száma a százhoz közelít, és mindegy neki, hogy a cappella kórusművekről vagy romantikus nagyoperákról van szó.
Kétségtelenül a német zene az anyanyelve, a műfajok közül pedig az oratórium áll hozzá a legközelebb. E két kategória találkozik Bach Máté-passiójában, amelynek legfontosabb szereplője nem Jézus és nem is Pilátus, hanem a mesélő: az evangélista, aki végigvezet bennünket Krisztus szenvedéstörténetén. Ő viszi a hátán a művet és az előadást, s nagyban rajta múlik a produkció sikere. Tilman Lichdi személyében napjaink egyik legjobb evangélistáját üdvözölhetjük, így biztosak lehetünk abban, hogy az előadás méltó lesz minden idők legmegrázóbb passió feldolgozásához.
I!
03. 16.
KEZDÉS: 19.30
HELYSZÍN: Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem (Budapest IX., Komor Marcell u. 1.)
SZERZŐ: Johann Sebastian Bach
CÍM: Máté-passió
ELŐADÓK: Stuttgarti Kamarakórus, tuttgarti Barokk Zenekar
VEZÉNYEL: Frieder Bernius
JEGYÁR: 3900–12900 Ft