A HÉT KÉPE
MOLL ETUDÖK KAMERÁRA
Ember Sári fotóetűdöket fogalmaz. Etűdöket a szó chopini értelmében. Sorozatai személyesek és ezen túlmenően bensőségesek is, de mindaz, amit megfogalmaz a képeiben, többről is szól, mint barátairól, családjáról, emberi kapcsolatokról, gyászról. Nem dokumentál, hanem komponálva költ. Egészen kivételes érzékenységgel vezeti a nézőt saját történetein keresztül valami sokkal mélyebben érvényes felé. A mód, ahogy ezt teszi, az út, amelyet a nézővel bejárat, emeli ki őt mint fotográfust.
Moll hangnemben fogalmaz, csendesen váltva a történet elemeit. A néző mindig meglepődik egy kicsit azon, hogy ezek a szelíden elmesélt történetek mennyire személyesek, és hogy menynyire ‑ finoman kerüli ki azokat az elemeket, amelyektől a néző szükségtelenül intimnek gondolná ezeket a képeket.
Ember Sári képei nagyon érzékeny arányérzékről és empátiáról tesznek bizonyságot, mindamellett, hogy a képek üzenete nagyon határozott, és a művészi hozzáállás nagyon következetes.
Ezeknek a tulajdonságoknak az együttes megléte teszi őt kivételessé a fiatal fotográfusnemzedék tagjai között.
Ember Sári
1985-ben született Budapesten. 2009-ben végzett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen vizuális kommunikáció–fotó szakirányon. Tanult Glasgow-ban, Ljubljanában és Párizsban. 2006 óta vesz részt csoportos kiállításokon Magyarországon és külföldön, az idén egyéni tárlata nyílt Budapesten és Brüsszelben. Tagja a Fiatalok Fotóművészeti Stúdiójának és a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesületnek, és többször publikált szaklapokban.