A HÉT KÉPE

Misetics Mátyás sorozatának képein különös éjszakai jeleneteket látunk, amely jelenetek különössége nem a történések milyenségéből, hanem a történések megfagyott állapotából, nullfokából, nemlétéből ered.

Mesterséges fényben fürdő, kihalt, éjszakai tereket látunk, legtöbbször egy-egy magányos emberalakkal, ritkábban emberek lazán összefüggő csoportjával. Az alakokat viszonylag nagy távolságból látjuk, arcuk, egyéni jellegzetességeik kevéssé, egyáltalán nem észlelhetők, gesztusaik minimálisak, gépiesek, tartásuk merev. Nincs kapcsolatuk a térrel, egymással, de önmagukkal sem. Minden alak zárt, magányos, idegen univerzum a tér közömbös,  jelekkel, tárgyakkal zsúfolt szerkezetében. Voltaképp nem tudni, mi az, amit ezek az alakok az éjszakában, a térben keresnek, miért és hova tolják a bevásárlókocsit, miért állnak a parkolókban, az utakon. Az emberek ezeken a képeken dolgok, a tér puszta elemei, jelei, bábok, bábuk. (Cséka György)

Mistetics Mátyás

Egyetemi tanársegéd, fotográfus, vizuális kommunikációs szakember a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen szerezte diplomáját 2007-ben vizuális kommunikáció szakon. Szakterületei: arculati kommunikáció, autonóm-alkalmazott fotográfia, kreatív iparágak, művészeti kommunikáció. Egyetemi évei óta dolgozik a kreatív szakmában mint fotográfus és art director. 2010- től a MOME doktori iskolájának hallgatója. DLA-képzés kutatási programjának témája: tér és emberalak kapcsolata a fotográfiában. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán óraadó tanár, a Várfok Galéria művésze, A Fiatalok Fotómű- vészeti Stúdiójának tagja.

I!

Az Artificial Lightsorozat jelenleg az amszterdami fotográfiai biennálén látható július 1-jéig.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.