A Disney-vel fogott össze a YouTube

A Disney által külön e célra készített, eredeti videosorozatokat fog terjeszteni a Google videomegosztója. A médiacégek internetes dominanciájuk megerősödését várják a lépéstől.

A The New York Times cikke szerint nagyon erős szövetség jöhet létre, a vállalatok azonban egyben gyengeségeiket is elismerik e lépéssel. A Disney „bevallja” például, hogy márkája nem elég erős ahhoz, hogy saját website-jára vonzza a videotartalmakat kereső gyerekeket, ezért a sokkal „coolabbnak” tekintett YouTube közönségének figyelmét próbálja magára felhívni.

„Elkerülhetetlen, hogy oda menjünk, ahol a célközönségünk van” – magyarázta a döntést James A. Pitaro, a Disney Interactive társelnöke. „Szeretnénk egy új generáció számára is megmutatni, hogy mit tudunk nyújtani a mesélés terén. Ehhez az általuk választott platformokon kell megszólítanunk őket” – tette hozzá.

A Disney Interactive jelenleg veszteségesen működik, az elmúlt évben 300 millió dolláros mínuszt szenvedett el, ezért fontos lenne olyan videókat létrehozni, amelyek gyorsan hoznak pénzt. A Disney.com látogatottsága is gyorsan csökken, június és szeptember között 17,9 millióról 12,7 millióra olvadt a havi egyedi látogatók száma a comScore adatai szerint, bár ebben a szezonalitás is szerepet játszhat.

A YouTube az ügylettől azt reméli, hogy elnyeri a szülők bizalmát, akik sokszor vonakodva engedik gyermekeiket a site elé az esetenként provokatív és trágár tartalmak miatt. Robert Kyncl, a videós oldal partneri kapcsolatokért felelős vezetője elmondta, hogy új hirdetőket is várnak az együttműködés nyomán. (Médiainfo.hu)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.