A magyar gyakorlat

Magyarországon a tavaly decemberben elfogadott új médiatörvénnyel változtatták meg a reklámozásra, illetve a magyar filmek támogatására vonatkozó előírásokat.

A reklámszabályok között szerepel a termékelhelyezés engedélyezése, illetve az is, hogy a kereskedelmi televíziókban és a rádiókban a reklámok időtartama nem haladhatja meg a tizenkét percet óránként, a közszolgálati médiában viszont a korábbinál több (óránként hat helyett nyolc perc) reklámot engedélyeznek januártól. Hazánkban is kötelezik a médiumokat a magyar filmek támogatására, egyfelől a műsorkvóták átrendezésével: a kereskedelmi csatornák évi teljes műsoridejük több mint harmadát, a közszolgálati adók pedig több mint felét magyar művek bemutatására kötelesek fordítani.

Másfelől az új médiatörvény a legnagyobb (úgynevezett jelentős befolyásoló erejű) kereskedelmi csatornákra új adót is kivetett: éves reklámbevételük két és fél százalékát új, magyar filmalkotások támogatására kell fordítaniuk. Az összeget közvetlenül a Médiaszolgáltatást Támogató és Vagyonkezelő Alapnak kell befizetniük, de az alappal történő megállapodás alapján közvetlenül is támogathatnak belőle amegállapodásban meghatározott új filmalkotásokat. A kereskedelmi csatornáknak annyi engedményt sikerült kivívniuk, hogy ezt az összeget levonhatják a társaságiadó-alapjukból .

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.