Rocka Shiraz körül

Világszerte több mint 200 albumot adtak el, közel négy évtizedes pályafutás után, a szenior kor felé közelítve úgy érezték: eljött az idő, hogy belevágjanak a borüzletbe.

Az Ausztráliából elindult hard rock banda, a Magyarországon is már nemegyszer megfordult AC/DC egy teljes sorozathoz adta a nevét, illetve több ismert számának címét. Az együttes az egyik legnagyobb ausztráliai bortermelővel, az Új-Dél-Wales szövetségi államban működőWarburn Estate-tel állt össze, s az együttműködésből egyelőre négy fajta bor született – így egy „Highway To Hell” Sauvig non vagy egy „Back In Black” Shiraz. Az európai rajongóknak némi keserűséget okozhat, hogy az AC/DC-borokat– amelyek etikettjein Angus Young szólógitáros és Brian Johnson frontember látható színpadi ak ciókban – kizárólag a Woolworths élelmiszerlánc ausztráliai és új-zélandi üzleteiben lehet majd kapni. – Elsődleges célunk, hogy kielégítsük a hazai fogyasztói igényeket – idézték a hírügynökségek a Woolworths illetékesét, aki szerint az export egyelőre nem szerepel a terveikben. Egyes sajtóbeszámolók ugyanakkor hozzáteszik, hogy a kemény zene ihlette termékpaletta később egy rozé val és egy Sancerre-ral is bővülhet. Bár nem folytatnak fényűző életmódot, s Johnson szerint az együttes tökéletesen alkalmatlan az úgynevezett celebvilágban való megjelenésre, a Young fivérek kőkemény kapitalisták. Az üzleti ügyeket az idősebb fiútestvér, Malcolm Young tartja kézben. Hajthatatlanul ellenáll annak, hogy az AC/DC-dalokat eladja zeneletöltős internetes oldalaknak. Szerinte így tudja megőrizni a rajongótábort, no meg elérni, hogy megvegyék lemezeiket. A bor előttimarketingfogás egy AC/DC-s Monopoly volt, a vagyonépítős társasjátékot kizárólag Amerikában forgalmazzák. A borüzlet az ausztrál sajtóban kapott jócskán bírálatot is. A kritikus hangok szerint az AC/DC-től nem éppen etikus dolog alkoholt reklámozni, mivel az együttes első énekese, a legendás Bon Scott alkoholtúladagolásban haltmeg 1980-ban. Azt is felrótták Youngéknak, hogy az AC/DC-s borokban az elnevezésen kívül nincs semmi különleges. Némi malíciával azt is hozzátették, hogy Angus Young köztudottan a tejet szereti a legjobban. „Thunderstruck” joghurt nagyobb poén lenne.

Két vörös és két fehér borból áll az AC/DC nevével, logójával és a világhírű hard rock banda képeivel díszített kollekció. A sorozat darabjai: egy 2010-es évjáratú „Back In Black” Shiraz (balra), „Hells Bells” Sauvignon Blanc (2010), „Highway To Hell-Cabernet Sauvignon” (2008) és egy 2011-es muskotály, a „You Shook Me All Night Long” Moscato

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.