Halovány dresszing

Évek óta először van, hogy nem zümmögi tele a bérleményt a sok baromság, nincs Szentmihályi Szabó Péter és Vámos György, nincs Frizbi sem, nem mond jövőt és nem húz le rontást se Klarissza, se Zeusz, utóbbi egyébként, jó ha tudjuk, kommunikál az angyalokkal, se pedig Sheila McNorma, aki egyszerre médium, boszorkány, sámán, varázsló és tisztánérző, életrajzát pedig úgy fejezi be: mi ishi emiluum athalanded eli.

Az ékes szkíta-hun nyelvű bon mot (kicsit más szórendben) mai magyarul körülbelül anynyit tesz: a mi ősi hazánk emlékünkben él. Akkor meg vagyunk nyugodva.

Az én ősi hazám a fülesfotel, kicsit megkopott plüssvirágokkal az ő felszínén. Szürke, nem különösebben szép darab, de hát a hazáját az ember nem választja: készen kapja. Kölcsön. Gebinbe. Hozzon ki belőle, amit tud. Kicsit majd félrenézünk.

Ősi hazám oltára, a tévé csak az emlékeimben él, amennyiben: jelenleg nincs. Ami nem fáj, mert nyáron tévézni különben is olyan, mint legénybúcsúban dámázni, krízis esetén puha fedeles életmódkönyveket olvasni vigasz reményében, vagy értelmes vitát kezdeményezni Szijjártó Péterrel: teljesen inadekvát cselekvési forma. Időpocsékolás. Nyáron amúgy sem indulnak műsorok, leszámítva persze a vízpartról jelentkező programokat, amelyektől a városi dolgozó gutaütést kap menten, nyilván. Enne ő is hekket, lángost, kutatná szemével amonokinit, ilyenek, de már egy ülőhellyel is korrumpálni lehetne a 260-as buszon a reggeli órákban, nem beszélve egy munkahelyi légkondiról. És akkor jönnek neki a bíccsel?

A Csalfa karma című, a Life Network weboldalán hetente háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken, epizódonként hét percben jelentkező websorozat nem jön bíccsel. Azokat célozza gyaníthatóan, akiknek a munkahelyén a rendszergazdák egyelőre nem tiltották le az összes, a napi teendőkkel nem összefüggő weboldalt. Kinek tűnik fel hetente 21 percnyi lógás, most komolyan? Nem egy halálbonyolult sztorival operál a Csalfa karma: két nővérnek ugyanaz a fiú tetszik meg, jó kis háromszög. Bátyai Éva, Herrer Sára és Rédei Roland alkotja ezt a geometriai egységet, de akadnak epizódszereplők is, mondjuk Esztergályos Cecília, aki a gangos bérház udvarán fest és mond okosakat az ezotériáról rendszerint. Az „első magyar romantikus websorozat” epizódjai különben vasárnap este a Life Networkön, a tévében is összefoglalódnak, ha valaki lemaradt volna a döbbenetesen sodró cselekmény fordulatairól. Most akkor Szonjáé vagy a tesójáé lesz-e a fiú, a „pasi of my dreams”?

A Csalfa karmát az a Grundy gyártja és az a Kalamár Tamás producereli, amely és aki a súlyosan addiktív Barátok köztöt is, ami nem tudom, mennyire jó ajánlólevél. Ha a nézettségi mutatókat böngészi az ember, nyilván kiváló, egyébiránt azonban véleményes. A két éve a Rózsaszín sajt című játékfilmmel debütált Tóth Barnabás rendezte sorozatnak a napi szappannal szemben azonban kétségtelen előnyei is akadnak. Például, ahogy a Magyar Narancs kritikusa írta, a feszes tempó és a rövidség. Hozzátennénk még a periodicitást, meg azt, hogy jobbak, de legalábbis jobbnak tűnnek a dialógok. Aztán meg, hogy itt szerencsére nem a fiktív XXIV. kerületben folyik a történet, és nem csak szökőévente vagy vágókép formájában látunk utcát, így aztán nincs az az érzésünk, hogy jé, ebben a kriptában milyen sok a Berényi!

A nyár holtidő, uborkaszezon, ismétlések ideje. Kormányválság, ingatlanpanama, valóságshow, ezek tavaszi, őszi műfajok. A Csalfa karma jó helyen van: a könnyed romantika nyári zsáner, röpke és frissítő, mint egy szezonális saláta – és az ereje is körülbelül addig tart. A dresszing ugyan halovány, de valahogy kibekkeljük vele a percet, amíg újra szerzünk egy oltárt ősi hazánkba.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.