Rajzolt pofon

Az ember egy bizonyos kor fölött általában úgy próbálja meg lerázni magáról a különböző műalkotások hatását, hogy magyarázni kezdi.

Azon még sírva lehet fakadni, hogy menynyire szép egy jelenet, két csodás fiatal szeret egymásba éppen, de azon már nehéz, hogy és akkor az operatőr odatette a lámpát, és lám csak, milyen puha szűrőket használt, milyen nagyszerű pillanatban szólalt meg a zene, milyen finoman értek egymáshoz a színészek. Lehet, hogy bőgős tinédzserek maradtunk, de tudunk védekezni ellene.

Lehet, hogy bőgős kisgyerekek maradtunk? Az animációs filmek hatása ellen is föl kell vérteznünk magunkat? Mindenesetre magamon tapasztalom, hogyan veszem elő a leglaposabb bölcsességeket a mozi felé tartva. Akármennyire szerettem is az első részt, ez csak a második. Az is üzleti vállalkozás volt, ez meg pláne, a brand már be lett vezetve, az is bolond, aki kimarad egy ilyen biztos üzletből. Még annyi kockázat sincs vele, mint a Terminátorral, a szereplők nem öregszenek, nem hullik ki a hajuk, nem kell őket edzőterembe zavarni. Olyan pandánk lesz, amilyet akarunk. Amilyet rajzolunk vagy animálunk, vagy hogyan mondják. Bájosan kövér és mégis erős, kedvesen esendő, de helyén lesz a szíve a bajban. Ha jobban belegondolok, az első rész nem is első rész volt, legalábbis hagytak helyet némi előzménynek, ahogy most helyet hagytak a harmadiknak is. Azon mindenképpen el lehetett töprengeni, hogy miért is egy lúd a panda apja. Bár Mazsolának is Manócska volt a papája, a mese időnként sokkal rugalmasabb tud lenni, mint az anyatermészet.

A recept azonban nem bonyolult, csak össze kell illesztenünk mindazt, amit Kínáról tudunk. Kungfu, panda és kínai étterem. A háromból kettőt nagyon szépen földolgozott a mozi, vagy inkább tágabban fogalmazva: a mozgókép, a kínai étteremről és a különböző gombócokról meg a legtöbbünknek vannak tapasztalatai. Igaz, nem olyan végtelenül könnyű mindezt összedolgozni, hiszen a karatefilmekben mégis az emberfeletti a legfontosabb, hogy Jean-Claude Van Damme spárgázik a konyhaszekrényen, aztán orrba vág valakit, hogy kiesik a foga. Jean-Claude ugyan itt van, de még sincs itt, az eredeti változatban ő a krokodil hangja, de ez aligha izgalmas annyira, mint az a permanens dudor a homlokán. Mindenesetre rajzolni bármit lehet, egy digitális panda akárhány fekvőtámaszt megcsinál, így a testek tűrőképessége, az izmok feszülése kiesik az élmények közül. Ki tudja ezt vajon váltani a képzelet és a rajzolás szabadsága?

Ami az elméletet illeti, már túl vagyunk a próbáján, az első részben minden remekül ment. Fölösleges tehát álkérdésekkel és koncepciókkal hűteni a vérünket, annál is inkább, mert a második rész egyáltalán nem felkavaró, szellemes, eredeti vagy bármi. Csak egy második rész folytatásokkal és előzményekkel, ahogy annak idején a Keresztapa lépett tovább. Nem olyan, mint az első, de talán jobb, mint a harmadik. Körülbelül ennyi az, amit el lehet mondani. A problémák erőlködősek és mondvacsináltak, meg kell tudnom, ki vagyok, mert addig nem tudok jóízűen megrúgni senkit – ilyesmire még Van Damme sem vetemedett a csúcson túl. Másfelől meg nem érdemes nagyon megjátszani magunkat, az ember úgyis elmegy, hogy megtudja, mi történt a régi ismerősökkel, és ez így helyes, jól is néznénk ki, ha már a néző sem volna hű a mozihoz.

Csak egy második rész, folytatásokkal és előzményekkel
Csak egy második rész, folytatásokkal és előzményekkel
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.