„Álljunk össze, mint két kicsi legó!”
Fluor (képünkön) és SP bizonyos korosztályokban megkerülhetetlenek. SP, vagyis Éder Krisztián 2008-ban tört ki a hiphopszcénából, rá egy évre már óriási sikert aratott populárisabb dalaival a Viva tévét néző tizenévesek körében. Fluor, azaz Karácson Tamás pedig 2004-ben egyik dalával megnyerte az Animal Cannibals hiphop tehetségkutatóját, a Mikrofon Mániát. A rapperek körén kívül azonban csak tavaly, az SP-vel közös Partyarc című számmal vált igazán ismertté.
A két említett előadó befutása azt mutatja: nem feltétlenül kell kereskedelmi televíziós tehetségkutató vagy nagy lemezkiadó ahhoz, hogy valaki ismert legyen. A produkcióban egyetlen popveterán keze sincs benne; SP és Fluor sikerüket nagyrészt annak köszönhetik, hogy ügyesen lovagolták meg a jelenlegi trendeket. Tudatosan építették internetes jelenlétüket: a Partyarc című számnak még másfél hónap kellett, hogy elérje az egymilliós látogatottságot a YouTube videomegosztón. A Mizu már öt hét leforgása alatt hozta a kétmilliót, e sorok írásakor a nézőszám közeledik az ötmillióhoz. A YouTube adatai szerint ezek a videók a 13–17 évesek körében a legnépszerűbbek. Persze a dal nem csak a tizenévesek körében felkapott – jó páran hallgatják azért, mert „annyira rossz, hogy az már jó.” S épp ez a titka: van, akinek önmagában tetszik a dal, mások viszont azért szeretik, mert úgy érzik, hogy a dal önmaga és a stílus paródiája is egyben.
– A Mizu pszeudosiker. Azért ennyire ismert, mert viccként is működik – erősíti meg Csont István zenei producer. – Persze a dal direktben is siker, ám a két értelmezés nem ugyanannak a közönségnek szól. Fluor száma több dimenzióban szólítja meg a hallgatókat, ezért van az, hogy ennyire széles réteg ismeri – teszi hozzá. Szerinte a srácok közkedveltsége annak köszönhető, hogy a produkció hiteles és igényes is. – Az egyik legfontosabb része a sikerüknek, hogy olyan zenei palettán mozognak, ami nemzetközi szinten most a legnépszerűbb. Nagyon jól nyúltak bele, mert nem a műfaj rossz értelemben vett magyar fordítása jött létre. Ez igaz klipjeik képi világára is, vizuális megjelenésük pontosan megfelel a műfaji követelményeknek. Ez pedig szakmai érték – mondja a producer.
A Mizu népszerűsége más előadókat is inspirált. A 2009-ben alakult Kesh együttesnek az igazi az áttörést a Mizu akusztikus feldolgozása hozta meg. Ezzel a dallal az MR2 rádió top 30-ban, a legtöbbet játszott zenék listáján a tizenharmadik héten a 13. helyen végeztek, ami nem rossz teljesítmény egy korábban kevéssé ismert bandától. Az már kicsit elkeserítőbb, hogy a közönség a Mizut – az MR2 hallgatói által az elmúlt tíz év kedvenceiből összeállított listáján – a 15. helyre szavazta. Előkelőbb helyre, mint a Coldplay Clocks, vagy a U2 Beautiful Day című számát.