A hírcentrum ingyenessége

Az ingyenes hírszolgáltatás ugyan késik, ám a Hirado.hu meg fogja verni a „leginkább a négybetűs szavak használatában kreatív” Indexet, sőt rövidesen nem csupán tárgyszerű híreket, hanem a vélemény műfajba tartozó publicisztikákat is fölajánl közhasználatra a médiafogyasztóknak – nagyjából ezt jövendölte a meghívott a győri Médiaklubban. A helyettes vezérigazgatóként most éppen az MTI-t erősítő Szabó László Zsolt – a klub vendégeként – első mondataiban szemrebbenés nélkül nyugtázta, hogy korábbi ígéreteik ellenére egyelőre mégsem jut el térítés nélkül hírkínálatuk a fogyasztókhoz, de a közeljövőben, talán hetek múlva biztosan megvalósul ez a tervük is.

Ülünk a pogácsás, aprósütis asztalnál, s arra gondolunk, hogy a hírnek és az ígéretek teljesülésének az egyik legrosszabb tulajdonsága a késedelem. Nem túl jó antré tehát egy új hírcentrum által megkecsegtetett hírfogyasztókat éheztetni, de hát az MTI, a hírcentrum kvázi állami társaság lesz –a közérdek teljes körű érvényre jutása érdekében komoly, kisorsolt tagokból álló közszolgálati tanáccsal –, szükségképpen soha nem válik tiszta, rugalmas és számon kérhető valódi szereplőjévé a médiapiacnak.

Szabó László Zsolt azt sem tudta –vagy akarta – megmondani, mit adnak majd ingyen. („Hát, amit nem veszünk másoktól.”) Az mindenesetre kiderült, hogy valószínűleg nem témák szerint szelektálnak, tehát saját gazdasági információikért állítólag éppúgy nem kérnek pénzt, mint a bulvárért. (Tegyük hozzá: a bulvár bizonyára közszolgálati bulvár lesz, s nélkülözi a négybetűs szavakat.)

Ugyanakkor vélhetően a keresettebb információk egy részét mégis megőrzik a fizetős csomagban. Erre utal, hogy a vezérigazgató-helyettes úgy vélte: a lapoknak ezután is szükségük lesz majd a komplett szolgáltatásra, s meg is veszik azt, hiszen az ára „a valós értékéhez képest nagyon alacsony lesz”. Vagyis mégiscsak valamennyi.

A fotókról még ennyi sem hangzott el, de sejthető, hogy a valamit önmagára adó lap vizuális igényeit ingyenesen nem fogják kielégíteni.

A Hirado.hu publicisztikáiért valószínűleg nem számolnak fel semmit. Belegondoltunk a vezérigazgató-helyettest hallgató médiamunkásként, hogy milyen hatalmas igény mutatkozik majd a megjósolhatóan egypólusú publicisztikára a független lapok részéről. Lehet persze, hogy a mostani politikai kurzushoz közel álló vidéki, kerületi ingyenes lapok egy része örömmel fogadja, ha nemcsak a hírt küldik meg neki, hanem azt is, miképpen érdemes értelmezni azt.

Olcsó megoldás lesz.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.