Testvérzene
Az elmúlt nyolc hónapban pedig annyira összecsiszolódtak, hogy nemtom..soop névre keresztelt duójuk idei legjobb pillanatait egyedi csomagolású és gyártású CD-ken is elérhetővé tegyék. Még ha azok kereskedelmi forgalomba nem kerülnek is, legfeljebb koncerteken vagy a myspace oldalukon keresztül rendelhetők meg.
Az idősebbik testvér, Sütő Gergely hivatásként anno a klasszikus zenei pályát választotta, elvégezte a lausanne-i konzervatóriumot, azóta több szimfonikus zenekarban megfordult, jelenleg az Orchestra National do Porto basszusklarinétosa. Emellett azonban mindig is rajongott a kortárs kísérleti zenékért, az új évezredben beleszédült a komputer kínálta lehetőségekbe, és olyan szinten beleásta magát a zeneszoftverek világába, hogy 2006-ban őt is meginvitálta John Zorn a budapesti Cobra-projektjébe.
A hat és fél évvel fiatalabb testvér, Sütő Márton a harmincas generáció egyik legjobb hazai dzsesszgitárosa, hét éve vezeti saját Smárton trióját, egy ideig tolta az Óperentzia szekerét, de számos alkalmi és távlatos zeneprojekt harcedzett tagja. Ő igazából sosem tért le arról az útról, amelyet anno kijelölt magának: ma is alapvetően ugyanazt a tradicionális építkezésű, líraibb hangvételű, bluesos érzetű instrumentális zenét játssza, mint hét évvel ezelőtt.
Tinédzserként mindketten átestek a zenei szocializáció különböző stációin, Gergely iskolai barátai fanatikus hard rock-, majd dzsesszrajongók lettek, és rengeteg olyan zenét adtak a családnak, amelyhez – mint később kiderült – Mártonnak volt nagyobb affinitása. Más téren is segítette öccse zenei lépéseit, például ő mutatta meg neki a belépőszintű gitárakkordokat, sőt az első hangszer megvételénél is jelen volt. Érettségi után azonban otthagyta a családi házat, idővel másik városba, sőt másik országba költözött, ami óhatatlanul meglazította a két testvér közti köteléket.
Gergely már a kilencvenes évek derekán kísérletezgetett elektronikus kütyükkel, kezdetben saját klarinétszólamait bolondította meg effektekkel, a szofisztikált komputeres dobgépprogramok megjelenésekor viszont tudta, kész, elveszett. Vett egy csúcs laptopot, felszerelte a megfelelő szoftverekkel, majd a zenekezdeményeit megmutatta az öccsének, aki ezekre az alapokra ráimprovizált. Így jött létre az ős-nemtom..soop, mely élőben 2003-ban debütált egy portói bárban. A próbának és koncertezésnek persze korlátot szabott a tekintélyes földrajzi távolság. De miközben Portóban és Budapesten mindketten járták a maguk zenei útját, évente többször elutaztak egymáshoz, hogy folytathassák kísérletezgetésüket, és közben megnézzék, épp hol tart a másik.
A nemtom..soop pályája aztán 2008 februárjában váratlanul megfeneklett: kurrens portói együtt zenélésük során zeneileg annyira kezdtek elbeszélni egymás mellett, hogy félő volt, az már családi életüket is beárnyékolja, ezért meghatározatlan időre felfüggesztették a közös munkát. Két év kihagyás után azonban újrakezdték, egy szerencsés helyzetnek köszönhetően bő fél évig dolgozhattak intenzíven a projekten. Kellő koncepcióval, türelemmel és toleranciával pedig eljutottak oda, hogy a rendszeres koncertezés mellett összehoztak egy változatos, otthon is bátran hallgatható zenei anyagot.
Amit ugyanis a bárokban játszanak, az hosszan építkező, improvizációkkal és néha üresjáratokkal telt kellemes lounge zene, melyben azért időnként kifejezetten izgalmas folyamatok zajlanak. A folytonos keresgélés, rögtönzés közben így találtak rá azokra a rövidebb, viszonylag kompakt zenerészletekre, melyek újrajátszva, továbbgondolva idővel számokká szervesültek. S bennük érdekesen feszül egymásnak a két testvér eltérő habitusa: Gergely hidegebb, kísérletezőbb, zajgazdag, helyenként kifejezetten elvetemült gépi alapjai Márton líraibb, dallamosabb, töprengős gitárfutamaival.