A gumiabroncsdiplomata
Az abroncs fontos tartozéka az autónak, mert főszerepet játszik a biztonságos kanyarodásban, megállásban, a takarékos és tiszta üzemmódban. Ellentmondásos követelmények ezek, amiket meg kell oldani a gumigyár boszorkánykonyhájában. Ha széles a talajjal érintkező gumifelület, akkor stabilabb az autó és rövidebb a fékút, de a nagyobb tapadófelület miatt nagyobb a súrlódás és persze a fogyasztás, a zaj, valamint a károsanyag-kibocsátás is. Ezek a nagy kihívások, meg persze az új csapatok és gyárak építése. Azokból pedig jutott John Suhnak elég, merthogy az amerikai rádióadók nemcsak a zenei ízlését, hanem más dél-koreai srácokéhoz hasonlóan a névválasztását is befolyásolták, gyakran szerepel névjegyükön plusz egy angolos keresztnév is.
Többnyire Johnnak szólították kollégái, amikor az Egyesült Államokban, majd Európában dolgozott. Ő aztán igazán tudja, hogy mi a különbség meg az azonosság a különböző munkakultúrákban. Az ázsiai mentalitás a szorgalmon, a becsületességen és a céghez való hűségen alapul. A nyugati országokban a bér fontosabb szerepet játszik a munkahely megválasztásában. Sokakat viszont nem riaszt vissza a kisebb pénz sem, mert hosszabb távon számolnak a fejlődés lehetőségével. A dél-koreaiak erőssége a tökéletességre való határtalan elszántság, míg az amerikaiaknál mindig érezni a végtelen lehetőségeket és trendeket, az európaiak kicsit csendesebbek, de nagyon hatékonyak és mérnöki stílusúak, a magyarok mindezek mellett motiváltak, jól képzettek és tudáséhesek.
Seung Hwa Suh a világ különböző térségeiben tizenötezer embert irányít, ráadásul ez a műfaj kemény, mint a Rolling Stones, hiszen sok beszállító névtelen marad, ha baj van egy autóval, mert az átlagember nem ismeri sem a sebességváltó, sem a kormánymű márkáját, viszont tudja a gumiét. Seung Hwa Suh a Hankook gördülő követe. Bár nem ez volt az álma, gyerekkorában tudós akart lenni. De úgy érzi, így sem kellett lemondania az alkotásról és a kreativitásról. Végül a Hankuk Egyetem Nemzetközi Kapcsolatok Intézetében szerzett diplomát politikatudományokból. Egy világcég irányításakor is hasznos eszköz a diplomácia. Tudni kell, hogy mikor és mi a legcélravezetőbb: olykor a mosoly, olykor a kemény beavatkozás javíthat az együttműködésen. Ez persze így nem szerepel egyetlen tananyagban sem, de Seung Hwa Suh szerint fontos egymás megértése, elfogadása.
Egymás szemébe nézni és mosolyogni a legjobb kapcsolatteremtő módszer az emberek között. Neki ez könnyen megy, pedig hosszú utat járt be a vezérigazgatói székig. Évekig dolgozott hazájában, aztán Észak-Amerikában és Európában, ahová ha ritkán is, de szinte hazajár. Most már díszpolgárként. A rácalmási megtiszteltetés nem az első, hiszen kapott már ilyen címet a Jiangsu tartománybeli Huaziantól is. A kínai és magyar város is komoly beruházásokat köszönhet tevékenységének, de a Dunaújváros szomszédságában felépültre a legbüszkébb. Az amerikai befolyás ellenére a koreaiak valahogy mindig büszkén és többször is hangsúlyozzák kötődésüket a magyarokhoz: szerintük a japán, a finn, koreai és magyar nyelvben is sok az azonosság. Amivel előszetetettel példálóznak, hogy a koreaiaknál is a családnév van elöl, aztán jön a keresztnév. Sokszor bizonygatják, ez közelebbi rokonságra vall. Jó tudni, hogy a távolabbi Keleten is vannak, akik keresik a magyar szálakat.
Ez azért kevés lenne egy nagyberuházáshoz, de sokszor apró dolgokon is múlik a több milliárd forintos döntés. Rácalmás több más európai települést megelőzve nyert, és a magyar munkaerő megbecsülését jelzi, hogy máris dupláz a Hankook, mert bővíti magyarországi abroncsgyártását. A kedvező tapasztalatok és a jó logisztikai kapcsolatok miatt ez már könnyebben ment, ráadásul már azt sem kellett bizonygatni, hogy a technológia környezetbarát. Mert az bizony igaz, hogy az egykori Taurusról sötét emlékeket őriztek dolgozók és környékbeliek egyaránt, hiszen a régi technológiával működő Kerepesi úti gumigyár maga volt Budapest kormos pokla. Napjainkban már nemcsak a felhasznált anyagok miatt laboratóriumi tisztaságú a rácalmási abroncsgyár, ahol nem kell félteni sem a köpenyt, sem a világos öltönyt. A ketrecekben raktározott abroncsok mindegyikét többször ellenőrzik, először még a szalag végén, ahol Seung Hwa Suh felkapja a kemencéből kiguruló forró kereket.
Ezek a mi gyermekeink, hajtogatja, miközben atyai szeretettel simogatja a fekete abroncsokat. A kollégák egyáltalán nem csodálkoznak, mert megszokott ez a nagyfőnöktől. A külföldi gyáregységeknél erre azért ritkábban kerül sor, de a rácalmási üzem a kedvence. Nem véletlenül, hiszen sokat tett érte, hogy létrejöjjön a beruházás, meg azért is, hogy bővüljön. Állítja, hogy ez ma a legkorszerűbb gumiabroncsgyár a világon. Lehet benne valami, mert ezt nemcsak a dél-koreaiak mondják, hanem ez a szakmabeliek véleménye is, akik nemcsak elismerik, de irigylik is a magyar gyárat. Merthogy itt magyarok dolgoznak egy magyar ipari parkban, egy vasipari komplexum szomszédságában. A külföldi beruházók már megtapasztalták, hogy a magyar munkás ügyes, okos és képzett. A magyar Hankooknak nemcsak az egykori szocialista országokban kell hódítania, hanem a legkeményebb piacokon, például Németországban, ahol a dél-koreai márka magyarországi üzemében készült abroncsokkal száguldanak a nagy teljesítményű Audik.
A nagy autómárkákat, például a Volkswagent is sikerült meghódítani jó értékarányú és minőségű termékeivel, nem véletlenül állnak sorba abroncsaiért a vevők. Olyannyira, hogy még válság idején sem tudják kielégíteni az igényeket, ezért újabb európai beruházásra készülnek Rácalmáson, ahol idén ötmilliónál több abroncsot gyárt az ezernégyszáz fős kollektíva, mely jövőre már ezerkilencszáz emberből áll majd.
Seung Hwa Suh tökéletesen ejti ki a magyar települések nevét. Többek között Tatabányát, mely szintén versenyben volt a beruházásért, de Rácalmás lett a befutó, és a gomba módra növekvő épületeket nézve az is marad, mert ahogy a nemrég díszpolgári címmel elismert vezérigazgató magabiztosan mondta, egy gumiipari beruházást száz évre terveznek.