A Lena-offenzíva
A Satellite című slágerrel befutó fiatal előadó, valamint a Lenát „kitaláló” Stefan Raab a politikusokat is valóságos eksztázisba hozta. Többen felvetették, hogy a Németországot kimagaslóan képviselő, no meg az egész rendezvényt „megmentő” párost a legmagasabb állami kitüntetéssel, a Szövetségi Érdemkeresztettel tüntessék ki. A lelkendezőket egy cseppet sem zavarja, hogy a Satellite egy amerikai-dán szerződuó „terméke”, és Lena európai diadala minden vonatkozásában gondosan megtervezett offenzíva eredménye.
Az Eurovíziós Dalversenyben a kezdetektől részt vevő Németország legutóbb 1982-ben tudott nyerni, akkor egy tizenhét éves, vagyis Lenánál fiatalabb előadó, egy bizonyos Nicole Ein bisschen Frieden (Egy kis béke) című, németül előadott számával. Azóta a németek nem rúgtak labdába. A legnagyobb leégést a 2008-as belgrádi döntő jelentette, amelyen a No Angels nevű multikulti női popformáció a huszonöt finalista között a huszonharmadik helyen végzett, mindenkit megdöbbentő tizennégy ponttal. Az óriási fiaskó nyomán a sajtó jellegzetesen önsanyargató módon azt feszegette, ha ennyire tellik a német szórakoztatóipartól, akkor abba kellene hagyni az egészet.
A német televíziós világban azonban akadtak, akik úgy gondolták: a megszégyenülés után érdemes a nulláról újrakezdve, két év alatt a csúcsra jutni. A „feltámadást” a népszerű tévés műsorvezető, komikus, zeneszerző és zenei producer, Stefan Raab volt hivatott levezényelni. A negyvenhárom éves show-királynak a vállalkozáshoz sikerült egy hajóba terelnie a ProSieben kereskedelmi adót és az ARD közszolgálati csatornát is. Profi tehetségkutató és építő csapatot hoztak létre, a Megasztárhoz hasonlatos többfordulós tévésvetélkedő-sorozattal keresve a német reménységet. Állítólag közel háromszáz dal érkezett be a Raabék által kiírt nemzetközi pályázatra. Az amerikai Julie Frost és a dán John Gordonszerzeménye a hírek szerint már 2007-ben megszületett, vagyis azt valójában nem a németek versenydalának írták.
Raabék két stílusban is tesztelték a Satellite-ot, és a ballada helyett végül inkább a pörgős, erősen brites popváltozatot választották. Mindehhez jött a show-bizniszben kicsit csetlőbotló, hol frappánsan, hol kislányosannyűgösen nyilatkozó Lena, aki a skót származású ifjú csillag, Amy MacDonald ropogós kiejtését utánozva, igen kevés színpadi mozgással, de bűbájos mimikával adta elő az Oslóban hallott dalok közül az egyedüli fülbemászót. A számot már az idén márciusban piacra dobták, s az gyorsan a rádiós és letöltős slágerlisták élére került.
A sikeren felbuzdulva Raab úgy gondolja, neki és a semmiből érkezett, eddig pár tévés produkcióban statisztaként felbukkanó Lenanak immáron kutyakötelessége, hogy jövőre hazai pályán megvédje a könynyűzenei Európa-bajnoki címet. A gépezet nem áll le, az offenzíva folytatódik.