Bábuli
A halhatatlanság országa című mesével nyílik a BÁBU fesztivál, melyben Fabók Mariannal egy királyfi öröklét-kutató kalandjait járhatjuk végig. A vásári bábhagyományt ápolja Pályi János, aki Órajáték című produkcióját mutatja be, míg este héttől Petőfi Sándor vígeposzának, A helység kalapácsának bábváltozatát nézhetjük meg, Szeretnek az istenek engem címmel, Jankovics Péter előadásában.
Különleges kedd délelőttöt ígér A keresztanya című mese, amire Csákányi Eszter a garancia. Az egri Harlekin Bábszínház és az Orlai Produkciós Iroda közös produkcióját Csató Kata rendezte. A darabban egy cigány asszonynak gyermeke születik, de olyan szegények, hogy még a rokonságból sem akarja senki vállalni a keresztszülőséget. Végül egy ismeretlen tündér rábólint a felkérésre, de azt a feltételt szabja: az anya mondjon le gyerekéről, és ő faraghasson embert a csecsemőből. A kecskeméti Ciróka Bábszínház Az éneklő királyfival bolyong be a Bábszínházba, délután pedig a báb doyenjeként emlegetett Kemény Henrik lép paraván mögé. Akinek ennyi jó kevés, annak Sarkadi Bence faragott marionettjeit ajánljuk, előadásának címe: Figura ex machina.
A harmadik napon ugyancsak három előadást láthatunk. A délelőttit Badacsonyi Angéla (Tintaló Társulat) prezentálja, méghozzá a Nem akarok többé boszorkány lenni címűt, amely a IV. Országos Gyermekszínházi Szemle fődíjasa volt. Andersen nyomán készült a veszprémi Kabóca Bábszínház Pöttöm Pannája, amelyet Futó Ákos ad elő. A fesztivált Kovács Katalin zenés némajátéka, a Baltazár felfedez zárja, ennek főszereplője nem más, mint egy öreg krumpli-báb.