Halál az m2-n

Annyi konzervet ad manapság a Magyar Televízió, hogy az ember a legszívesebben elsírná magát, jaj, de rossz helyzetben van a közszolgálat, jaj, jaj, csak hát ezzel a nagy a könnyfolyatással szépen ki is röhögtetnénk magunkat, amennyiben igazak azok az itt-ott meg-megerősítgetett információk, amelyek szerint van ott zseton, van ám, csak éppen nem feltétlenül oda megy az, ahova kellene. De mindegy is, ebbe most ne bonyolódjunk bele, manapság nem az MTV az egyetlen médiavállalat, amely a pénzek kifolyatásával önnön sírját ássa, viszont ettől még áll az a megállapítás, miszerint annyi konzervet ad manapság a Magyar Televízió, hogy.

Van-e baj önmagával a konzervvel?

Elvileg nem van: miután az MTV-t többnyire - mondjuk így - a nosztalgiára hajlamos polgár nézi, akinek elege van ebből a durva világból, igenis századszorra is megmutathatók az értékek; éljen és virágozzék az Önök kérték, veszszen B. Dániel, le a táskanyitogatással. A probléma csak az, hogy a jó kis értékesdi mögött a "valamivel töltsük már ki a műsoridőt" érzete a legerősebb motívum; az, hogy menjél már le az archívumba, hozzál már föl néhány izét, aztán hadd szóljon. Ráadásul ez a benyomás rögvest tovább is gondolható; magam például azon kezdek elmélkedni, hogy amíg az én adózott pénzem nagy része elmegy valaki haver nyaralójára, addig a befizetésemből tényleg annyi marad, amennyiből legföljebb egy-egy "NDK zenés ajándékkosár" típusú műsorra futja?

Itt van mindjárt az m2 hétköznap délutáni Magyar pop című sorozata; látunk egy db húsz másodperces főcímet, majd mindenféle számot-nótát ötvenöt percen át, aztán jön a végefőcím, amelyen összesen négy műsorkészítő neve szerepel. Ahhoz, persze, nem is kell több ember, hogy mindenféle számot-nótát összeszedjünk és bedobálgassuk a dobozba; na de ez most mindegy is. Hanem: mi lehet a vezérfonal? Talán az történhetett, morfondírozunk a képernyő előtt, hogy a széria kezdete előtt meghalt a szerkesztő, aki a koncepciót magával vitte a sírba, így az utódoknak nem maradt más, mint gyorsan betenni egymás után azt, ami kint maradt az asztalon. Olykor azért föltűnik némi elképzelésféle, mondjuk, 1983-as számok-nóták sorjáznak legalább háromszor, összességében viszont nem találunk fogódzót: Tolnay Klári után
az Alsóberecki és Cigándi Néptáncegyüttes, majd Sass Sylvia előadását tekinthetjük meg, s amikor már csak nézünk előre üveges szemmel, itt most tényleg mi is volt a terv?, akkor a biztonság kedvéért még beleszalajtanak bennünket egy Demjén Ferenc, Törőcsik Mari, Fischer Annie, Edda-szériába is. Közben élőszó nem hangzik el, még csak a szám-nóta címe sincs kiírva; évszám plusz előadó: ennyi kiírására telik.

Mit adnánk egy jó Zenebutikért! Egy jó Juhász Előd-felkonfért!

Ugyanakkor ne legyünk már annyira igazságtalanok. Főként, mert önmagában egy-egy Zorán-koncertrészlet (stb.) sok mindent feledtet, s mert új, immár nyugati mintájú klipeket is láthatunk, ami azt sejteti, hogy a műsorkészítők izzadt felsőtesttel küzdenek az elavult struktúra ellen; kvázi igyekeznek menteni a menthetetlent. Igaz, ettől mink még jobban összezavarodunk, s azon tűnődünk, ki is az/miért is ilyen fontos Csézy meg Ádok Zoli.

Tényleg: ki az a Csézy?

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.