Nem játék, vásárlás

A médiahatóság fellép a televíziós nyereményjátékokkal szemben az Európai Bizottság egyik ítéletére hivatkozva, amely szerint a távértékesítés körébe tartozik, ha a közönség különleges telefonszám közvetlen tárcsázásával, tehát ellenérték fejében vesz részt a műsorszolgáltató nyereményjátékában. Így tehát az interaktív televíziós nyereményjátékok a jövőben televíziós vásárlásnak minősülnek a médiahatóság joggyakorlatában. A csatornáknak külön jelezniük kell, hogy televíziós vásárlást közvetítenek.

A 15 percnél hosszabb nyereményjátékok televíziós vásárlási ablaknak minősülnek, melyekből egy nap legfeljebb nyolcat, összesen két óra időtartamban lehet közzétenni. Az e műsorokból származó bevételek reklámbevételnek minősülnek, amelyeknek hat százalékát magyar nyelvű filmalkotások létrehozására kell fordítani.

E hónap végéig türelmi időszakot ad az ORTT, októberre viszont kontrollvizsgálatot rendel el az érintett műsorszolgáltatóknál annak ellenőrzésére: megtették-e a megfelelő intézkedéseket a telefonos nyereményjátékokkal kapcsolatban.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.