Fesztivál- szervezők művész- szemmel
A vizsgálatba bevont művészek 41 százaléka (közel 200 megkérdezett) volt előadóművész. Közel harmaduk (32 százalék) kapcsolatban áll valamilyen fesztivál-, vagy koncertszervező céggel, és ezen belül jellemzően egy intézménnyel szorosabb a kapcsolata. A fesztivál- és koncertszervezők a művészek szerint sokkal kevésbé viselkednek "hagyományos, hierarchikus viszonyon alapuló munkahelyként", mint például a színházak. A színházak esetében a megkérdezettek több mint fele (60,4 százalék) állította, hogy alapvetően az intézmény határozza meg az együttműködés formáját és tartalmát, "partneri viszonyként" kevesebb, mint egyharmaduk jellemezte az együttműködést. Ám a fesztiválszervezők esetében az érintett művészek több mint fele úgy látja, hogy "jó partneri viszonyban, kölcsönösen alakítják ki az együttműködés feltételeit" a szervezővel.
Ugyanakkor a művészek megítélése szerint a fesztivál- és koncertszervezők csak ritkán támogatják őket a kedvező szakmai lehetőségek megtalálásában. A megkérdezettek 26 százaléka kap rendszeresen ilyen segítséget, közel háromnegyedük tehát csak hébe-hóba vagy soha. Emellett a fesztivál- és koncertszervezők - jellegükből és talán a fesztiválok jellegéből adódóan - nem tudnak állandó anyagi biztonságot teremteni a művészek számára. Az érintett művészek 67 százaléka nem kap semmilyen rendszeres jövedelmet az őt ritkán "foglalkoztató" szervező cégtől, és nem áll még megbízási szerződéses viszonyban sem a szervezővel. Ezek alapján talán nem is lehet csodálkozni azon, hogy a megkérdezettek túlnyomó többsége (85 százalék) biztosan elfogadná, vagy legalább megfontolná, ha egy konkurens szervező kedvező ajánlatát.