Mit kapjon a kreatív generáció?
Lena Adelsohn Liljeroth svéd kulturális miniszter bevezetőjében elmondta, a konferencia legfontosabb célja azoknak a problémáknak a feltérképezése, amelyekkel a fiatalok és a gyerekek az új médiavilágban találkoznak. - A naponta megújuló digitális kultúrplatformok gyakran szülnek nehezen kezelhető problémákat, amelyek látszólag különbözőek, de szinte mindig azonos tőről fakadnak és azonos irányba mutatnak, ezért a segítségnek is közösnek kell lennie - jelentette ki.
A résztvevők a mai gyermekek és fiatalok kulturális szokásait elemezték, és ennek tükrében egyeztették az európai kulturális innováció céljait. Többen is kijelentették, hogy - a játékokban megjelenő erőszak megfékezésétől eltekintve - nem az ellenőrzés erősítését tartják a leghatékonyabb eszköznek, hanem a közös - és minden tagállam által egyaránt követendő - nyíltabb és őszintébb tájékoztatást. Meg kell találni a hangot az internetes és elektronikus játékok gyártóival, meg kell velük értetni, milyen nagy a társadalmi felelősségük. Megengedhetetlen, hogy kizárólag a profitvadászatot tartsák szem előtt, hiszen maguk is részei a kulturális média világának.
A hangvételt az ifjúság igényeihez kell igazítani, mert az avítt direkt módszerek csak elriasztják a fiatalokat. A leghatékonyabb módszer a gyerekek kreatív szellemi gazdagságának kiaknázása az interaktivitás eszközeivel. A problémák nem technikai jellegűek, hiszen a mai ifjúság szinte a "génjeiben hordozza" az informatikát, hanem tartalmiak. A közös kultúrplatformok közös ismereteket, élményeket kell hogy nyújtsanak, így lehetnek eszközei a közös európai kultúra megteremtésének.
Általános nézetazonosság alakult ki, hogy a gazdasági világválság nem lehet gátja a gyermekek és a fiatalok számára kialakított digitális kultúrplatformok anyagi támogatásának, mivel szellemi fejlődésük nem fagyasztható be a nehéz időkre történő hivatkozással.
A konferencia másik fő feladata az volt, hogy tegyék lehetővé az ismeretek cseréjét. Célul tűzték ki, hogy megteremtsék a jogi garanciákat arra, hogy a gyermekek a kultúra minden területét mindenkor igénybe vehessék.