Hírportál indít televíziót
- Ezúttal nem a televíziónak lesz weboldala, hanem egy hírportált üzemeltető vállalkozás indít televíziós csatornákat és ezekhez kötődő multiplatform szolgáltatásokat: hagyományos weboldalt és mobiltelefonokra optimalizált portált - ismerteti terveiket a Népszabadsággal Fischer András, az Origo Zrt. vezérigazgatója. Valójában már nem is helyes tervekről beszélni, hiszen az előkészületeket másfél éve kezdték. Természetesen megkutatták a piacot is: eszerint a médiafogyasztók érdeklődnek a kínálandó tematikák - egészséges életmód, valamint az időjárás, a klímaváltozás, az ember és természet mindennapos kapcsolata - iránt. Arra számítanak: az önmagukban is értékes tematikák mellett a szolgáltatás multiplatform jellege is vonzó lesz majd a piacon - lévén szó újszerű szolgáltatásról a piacon.
S hogy ezt hogyan kell elképzelni? Egyszerre indítják majd el a két televíziós csatornát - ezek a tervek szerint a nagy kábelszolgáltatók kínálatában is megjelennek -, a hagyományos weboldalt és a mobiltelefonos fogyasztók kiszolgálására létrehozott portált. A három "képernyőre" hasonló, de nem teljesen azonos tematika kerül fel. Ezekhez pedig az eddigi megszokottnál sokkal szabadabban - mintegy "saját étlapról" válogatva - férhetnek hozzá a fogyasztók. A vezérigazgató példát is mondott: ha valaki az időjárás-jelentés iránt érdeklődik, akkor - előfizetése alapján - a tévében közölt időjárás-információk a tévés gyakoriság szerint megjelenhetnek a felhasználó saját weboldalán, üzenetként az elektronikus levelezésében, vagy screenshot (képernyőfotó) formájában a mobilján. S bár a legtöbb televíziónak ma már van weboldala, ezen számos tévés anyagot megtekinthetünk, de éppen a mobil hozzáférés és az interaktivitás tekintetében kínálnak majd többet és mást az Origo-csatornák. Fischer szerint a társadalom egy része a ma lehetségesnél egy fokkal szabadabban szeretné összeválogatni saját "médiafogyasztását". S bár ez az igény csak hosszú távon válik "tömegessé", az igény már ma is határozottan érezhető, ennek mennek elébe vállalkozásukkal.
Addig is nézhetjük a hagyományos tartalmakat, de a szokásosnál "interaktívabbak" is lehetünk. Például befolyásolhatjuk a tévék műsorát. A weboldalon kialakult közösségek megvitathatják, mi foglalkoztatja őket leginkább, mondjuk az egészséges életmóddal kapcsolatban. - Biztosra vehető, hogy az ő "preferenciáik" hatással lesznek a tévécsatorna "Az orvos válaszol" rovatának tartalmára, problémafelvetéseire, válaszaira - ismerteti médiamodelljük részleteit az igazgató. Lehetőség lesz, mondjuk egy blogon át más tartalmat (nem csak szöveget) "bejuttatni" a tévéműsorba, ami megjelenik az adásban, a képernyő egy kis ablakában. Ezáltal az is, aki "csak" a tévét nézi, de nincs az internet közelében, pontosan tudhatja majd, mit szeretne hozzátenni a közösség az adott műsorszámhoz. Akinél csak mobiltelefon lesz, ezen keresztül is bekapcsolódhat az interaktív folyamatokba.
Megtudtuk: a szolgáltatások nem azonnal és nem teljes kínálatban indulnak majd. Egy, másfél év alatt "építik fel" őket, akárcsak a tévék és weboldalak közösségeit is (ebben a sorrendben). Fischer hónapról hónapra egy-egy új elem megjelenését ígéri. Ráadásul az építkezésben számítanak a leendő közönség és közösség igényeire, ötleteire is.
Az új vállalkozás egyébként szoros kapcsolatban működik majd az origo portállal - a két weboldal az origo.hu rovatai lesznek. Az üzleti modellről, benne a beruházás nagyságrendjéről a vezérigazgató még nem kívánt beszélni, de annyit megtudtunk: részben az Origo munkatársaival, részben új csapattal készítik majd a tartalmakat.