Ezeregyszáz válságértő a Média Hungaryn
A zsugorodó reklámbevételek, a napilapok csökkenő példányszámai, a tévés piac átalakulása, tartós társadalmi-politikai-bizalmi válsággal fűszerezve - mind-mind olyan tények, amelyek a korábbi évekhez képest átformálják a tizenegyedik Média Hungary "arculatát" és tematikáját.
A válság és hatása áll a kétnapos tihanyi konferencia középpontjában, de a rendezők elsősorban a kilábalást keresik neves médiaszakemberek és társadalomtudósok segítségével. - A problémák, melyekkel a társadalom és benne a média küzd, előrehoz, felgyorsít egyes döntéseket, melyeket a válság nélkül is meg kellett volna hozni - mondta lapunknak Csermely Ákos, a rendezvény házigazdája. A résztvevők nem lesznek kevesebben, mint tavaly (1100), ebből a szervezők arra következtetnek: a nehézségek nem gyűrték maguk alá a médiát, szereplői a kiutat keresik a szakma felelősségének, a finanszírozás és a szabályozás kérdéseinek megvitatásán át, a remélt új irányok feltárásával.
Okolható-e a média a receszszió elmélyüléséért? Illetve: mit tehet a hatások enyhítéséért? Reális tükröt tartanak-e a társadalom elé az írott és elektronikus médiumok? Híven, túlzóan avagy "falazva" közvetítik-e a válság eseményeit? Vezető médiaszakemberekkel együtt próbál válaszokat találni a fenti kérdésekre többek között Tölgyessy Péter, Hankiss Elemér, valamint Simor András jegybankelnök. Asztalra kerülnek a két nap során a médiaszabályozás kérdései, szó esik a finanszírozás ügyeiről és arról is: mire elég és (esetlegesen) mire sok a négy közszolgálati tévécsatorna és a közrádió műsora?