Túlvagyunk az elhatározás napján
Fordulópontjához érkezett Magyarország eddigi legnagyobb társadalmi célú kampánya, a "Nincs de!". A kampányt szervező Médiaunió hangsúlyozottan eltérő világnézetet és politikai alapállást képviselő médiacégek közös vállalkozása. Tagjai többek között a Heti Válasz, az Index, a Magyar Televízió, a Népszabadság az RTL Klub és a TV 2. A szervezet legfőbb céljaként azt nevezi meg, hogy évente egy témában valódi, mérhető hatékonyságú, társadalmi célú (reklám- és PR-) kampányt valósítson meg, a legfontosabb társadalmi problémákban érdemi szemléletváltozást előidézve.
A milliárd forintos nagyságrendű reklámfelületekkel gazdálkodó szervezet az egyéni felelősségvállalás és az egészséges életmód fontosságára próbálja irányítani a társadalom figyelmét.
Ezt szolgálta az úgyneve-zett kifogásgyűjtés. Szokatlan mennyiségű és kellemes minőségű reklámmegjelenésekkel a dohányosoktól, az iszákosoktól, a lustáktól és a rendszeresen túllakottaktól várták az egészséges életmóddal szembeni "érveket". Több mint hatezer ilyen érkezett be, ezeket szerdán szimbolikusan megsemmisítettek egy pesti szemétégetőben.
Csütörtökre pedig kitűzték az elhatározás napját: ezzel kezdődött az átfogó kampány aktív szakasza. Nemcsak arra buzdítanak mindenkit, hogy maga mögött hagyja valamely káros szenvedélyét vagy többet mozogjon a holnapi naptól, de a változtatni akarókat testközelből, gerillaeszközökkel is támogatni fogja támogatni a Médiaunió. A kampány megjelenései is kikerülnek a nappaliból - a tévék képernyőjéről - a szabadtérre, sportpályákra és egészségügyi rendezvényekre koncentrálva mostantól országszerte.
A médiások és reklámosok társadalmi célú akciója eddig sem volt hatástalan, vagyis lesz kit támogatni a nyáron. A részt vevő egészségügyi és sportszervezetek saját programjaira is többen jelentkeznek a kampánynak köszönhetően, és az ötezer érdeklődő
e-mail is érkezett.