CAFE: ki issza meg a levét?

Sok mindenben különböztek a választási programok, de abban mind a három elnökjelölt egyetértett, hogy az amerikaiaknak tisztább és takarékosabb autókat kell gyártaniuk.

Ki nyer majd?

Az elmúlt három évben mindig más versenyző nyerte a Forma-1-es Malajziai Nagydíjat; komoly esély mutatkozik arra, hogy az idén sem változik a tendencia.

Forgalomlassító dugóhúzók brutális akcióban

Hódolói dugóhúzóként emlegetik, mások a robogósok felmenőit átkozzák életveszélyes manőverezéseik miatt.

Az önérzetes Trabant

Trabantosnak lenni nem volt könnyű.

Nosztalgiatúrák

A nagyi vagy egy hétig utazgatott Németországban. Pontosabban az "NDK-ban". Mert bizony az autóbusz az egykori keletnémet állam területén vitte a többnyire nyugdíjas utasokat.

 

Megint lesz Trabant, méghozzá villamos

Már éppen majdnem elfogytak a kétütemű autók a német utakról, amikor Klaus Schindler kitalálta, hogy feléleszti a Trabantot.

Negyven éve az volt a hír, hogy az Apollo Holdra szállt – és hárommal gyarapodott a 601-es Trabant teljesítménye, ami akkoriban 26 lóerőnyi ménest jelentett. És ma? Felélesztik az egykori keletnémet márkát, mert még mindig vannak, akik üzletet látnak az egykori DDR népautóban. A Herpa játékcég igazgatója, Klaus Schindler az „initiative newTrabi” project keretében akarja a retró autót gyártani.

Már két éve bemutatta a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon az 1:10-es makettet, és készített egy felmérést is, melyből azt a következtetést vonta le, hogy a XXI. században lenne kereslet a Trabantra. Annak ellenére, hogy ez már nem egy olcsó tömegkocsi, hanem inkább igényesebb műszaki megoldású nosztalgiamodell lenne. Ami azt is jelenti, hogy elődjénél drágább lesz a retró változat, ám ahogy Klaus Schindler a makett premierjén elmondta, nem is olcsó tömegautónak szánja a harmadik évezred Trabantját, és úgy érzi, hogy egy retróért biztosan sokan hajlandóak akár 16-18 ezer eurót is áldozni a márkahívei vagy a gyűjtők.

Reklámnak mindenesetre jó húzás volt, hiszen alaposan megugrott a Herpa makettek forgalma, de a válság nem tett jót az igazi Trabant projektnek, és a tervezettnél lassabban készült el az életnagyságú modell. Az egykori Trabantváros Zwickau közelében működő Herpa Miniaturmodelle GmbH és az IndiKar együttműködéséből született, immár végleges formájú kisautót szigorúan titokban tartják, és csak egyetlen alkatrészét, egy halványkék sárhányót mutattak be.

Az új Trabant karosszériáját legalább annyira titkolják az alkotók, mint a partnereket, igaz a design már kész, de a sorozatgyártáshoz még hiányoznak a befektetők. A Trabant projekt megálmodói abban reménykednek, hogy a szeptemberben, a frankfurti Nemzetközi Autókiállításon lesznek jelentkezők, mert a sorozatgyártás beindításához még több százmillió euró kell. Az biztos, hogy a járműiparnak rengeteg felesleges kapacitása van, az viszont már kérdés, hogy vevőkből mennyit lehet majd verbuválni.

A nosztalgiáért pedig fizetni kell, pláne, ha nem kétütemű, mert formájában hagyományőrző, hajtóművében viszont nagyon is korszerű és környezetbarát lesz az immár villanymotoros Trabant. Az autó vezérlőrendszerét és elektromos szerkezetét a berlini IAV Automotive Engineering cég szállítja. Az ezer kilogrammnál könnyebb tömegű autó egy töltéssel 250 kilométeres útra képes, és sorozatgyártása 2012-ben indul.

 

Az új Szupertrabi karosszériájából kimarad a kukoricacsuhé
Trabant
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.