Marad a szentendrei lakat

El kell számolnia a Lidl diszkontláncnak arról, valóban megsemmisítette-e a szentendrei üzletében talált szalmonellás húst.

Békésen telt be a pohár

Újabb építési botrány színesíti a Lidl magyarországi terjeszkedését.

Polgári outlet az M3-as mentén

Outlet center nyílik Polgár mellett a jövő hónapban.

Az Auchan tízmilliókat fizethet az olcsó dinnyéért

Bomba akciós árral indult, sok tonna az áruházi parkolóban szétszórt dinnyével folytatódott, és több tízmilliós bírsággal végződik az Auchannak a két hete kirobban, dinynyeháború.

Árakat hasonlítgat az Auchan

A nagy belföldi áruházláncok árainak összevetését teszi majd lehetővé a fogyasztók számára az az árösszehasonlító felmérés,amelyet szeptembertől publikál az Auchan Magyarország egy független árfelmérő cég részvételével.

 

A Tesco a legforgalmasabb

Tavaly a Tesco volt a legnagyobb forgalmú élelmiszert és vegyiárut értékesítő kiskereskedelmi lánc Magyarországon - közölte a Nielsen piackutató hétfőn. A magyar tulajdonú láncok - CBA, Coop, Reál - szintén előkelő helyezést értek el, ami térségünkben kivételes jelenség.

A Tesco tavaly 602 milliárd forint forgalmat ért el, a 2007-es 554,9 milliárd után. A Tescót a listán a CBA, a Coop, a Spar, valamint a Reál követi.

A Nielsen a vállalatok saját közlése és becslések alapján állítja össze rangsorát. Ez arra enged következtetni, hogy az emberek szeretnének egy boltban megtalálni mindent. Ezért keresik a nagy eladóterű üzleteket. Az ilyen láncok továbbra is terjeszkednek: hálózataikat tavaly átlagosan 10 százalékkal bővítették.

A Tesco-Global Áruházak 2008-ban 13 hiper- és 13 szupermarketet létesített. A legnagyobb eladóterű láncok közül a Tesco mellett csak a rangsorban hatodik Auchan terjeszkedett tavaly.

A listában a Plus hálózatot 2008 nyarán megvásároló Spar Magyarország 2008-as forgalma 32 százalékkal, 374,17 milliárd forintra nőtt.

Bár a magyar láncok - CBA, Coop, Reál - üzleteinek száma tavaly nem bővült, előkelő pozíciójuk Közép-Európában ritkaságnak számít. A legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi láncok listáján a CBA a 2., a Coop a 4., a Reál pedig az 5. helyet foglalja el.

A Nielsen felmérése a drogériák térnyerését mutatja: ez a drogerie markt (dm) terjeszkedésének következménye. Ez a bolttípus egy év alatt 24 százalékról 26-ra növelte piaci részesedését a Nielsen által mért 60 háztartásivegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalmából. A dm boltjainak száma 206-ról tavalyra 233-ra nőtt. A Rossmann hálózata egy egységgel bővült, 181-re.

A Plus üzletek a toplista végén helyezkednek el. Szintén eltűnik a piacról a Héliker, mivel az északkelten erős regionális láncot megvette a Coop.

A hagyományos élelmiszerüzletek száma tavaly 1400-zal, 19935-re csökkent, nagyrészt a vásárlási szokások változása miatt. 50 négyzetméteres és annál kisebb üzletekből december végén 1100-zal kevesebbet regisztráltak, mint 2007-ben.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.