Elmagányosítanak a közösségi portálok?

A közösségi hálózatok negatívan befolyásolhatják az emberi kapcsolatokat. Manapság inkább a mennyiség, mintsem a minőség dominál e viszonyokban. Így nem csoda, hogy sokan elmagányosodnak a virtuális forgatagban.

Facebook-jelenség: válások és gyilkosságok

Válások, gyilkosságok és öngyilkosságok is írhatók már a Facebook számlájára.

Több millióan érzik magukat csúnyának a Facebookhoz

Több millióan érzik magukat túl kövérnek vagy csúnyának ahhoz, hogy a valódi fényképüket töltsék fel a Facebookra, így sokan inkább háziállatuk, vagy jóképű barátjuk képét teszik közzé a saját nevük alatt.

Twitteren a Vatikán

A Vatikán a Twitter mikroblog portálon is közzétette XVI.

Hiányosságok az internetes közösségek adatvédelmében

Önkényesen használják felhasználóik adatait az online közösségi oldalak, mint például a Facebook vagy a MySpace - derült ki egy német tanulmányból.

 

A nőket érdeklik jobban a közösségi portálok

A fiatal netezők közül a nőket érdeklik jobban a közösségi portálok - derül ki egy friss felmérésből, amely szerint már megfordult az a korábbi trend, hogy a férfiak az online közösségek meghatározói.

A Dél-Kaliforniai Egyetemen végzett felmérés szerint a negyven év alatti nők 67 százaléka érzi úgy, hogy az internetes közösségekben való részvételük éppolyan fontos, mint a hagyományos közösségi kapcsolataik. A férfiak közül mindössze 38 százalék vélekedett hasonlóan.

Ez az arány 2007-ben még fordított volt; akkor a férfiak 69, a nőknek pedig 35 százaléka szerint volt fontos a netes közösség.

Az internetes közösségek kategóriájába azonban nemcsak a Facebook és ez ehhez hasonló portálok tartoznak, hanem a különböző szabadidős tevékenységekre, hobbikra, spirituális életre és a politikára szakosodott oldalak látogatóit is ide sorolják.

Michael Gilberd kutató szerint a nők lassabban fogadják el az új technológiákat, ha azonban egyszer megbarátkoztak vele, használatukban a férfiakat is képesek túlszárnyalni.

Az Apple új táblagépének hétvégi premierjén is a férfiak voltak többségben, ez azonban nem jelenti azt, hogy állandósulna a technológiai egyenlőtlenség - hangsúlyozta Gilbert.

A nők általában a társaság miatt csatlakoznak egy-egy közösségi portálhoz, miközben a férfiak - elsősorban a 25-39 év közötti korosztály - a szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó információkért keresik fel az internetet.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.