Vihar a Facebook körül

Az internetezők bebizonyították, hogy képesek befolyásolni a szolgáltatókat: a Facebook közösségi portál szerdán bejelentette, hogy visszavonja az úgynevezett szolgáltatási feltételek szövegében nemrég végrehajtott változtatásokat - írja a The New York Times

Csak Bokrosnak van csőre, de ő sem csiripel

Az Európai Parlament 22 magyar képviselője közül egyedül Bokros Lajos rendelkezik Twitter-oldallal, de ő sem használja. Ám akit érdekel, magyarul is követheti az EP eseményeit a Twitteren.

2009 tudományos felfedezései - New Yorkból nézve

Lézerfüggöny szúnyogok ellen, mesterséges zaj a hibrid autók biztonságosabbá tételére és a jól dolgozók előléptetésének káros hatásait kimutató kutatás - ilyeneket tartanak az év tudományos felfedezéseinek a New York Times-nál.

Noller-rapid: Kupper vs. Pettkó

Az elmúlt napokban többször is foglalkoztunk azzal, miként használják ki a politikusok a web 2.0-ás alkalmazásokat, most azonban rá is kérdeztünk virtuális szokásaikra. Tíz kérdés Kupper Andráshoz és Pettkó Andráshoz.

Ezt sem Orbán csinálta

Akkor ezt most úgy kell értelmeznem, hogy a korábban létrehozott rajongói oldalon valamit elszúrtak, és a Fidesz web 2.0-val foglalkozó kampánystábja csinált inkább egy újat, ami "emberközelibb"?

 

Több millióan érzik magukat csúnyának a Facebookhoz

Több millióan érzik magukat túl kövérnek vagy csúnyának ahhoz, hogy a valódi fényképüket töltsék fel a Facebookra, így sokan inkább háziállatuk, vagy jóképű barátjuk képét teszik közzé a saját nevük alatt.

A LighterLife nevű internetes oldal megbízásából készítette felmérésben az Onepoll.com közvélemény-kutató website az emberek facebookos képfeltöltési szokásait vizsgálta. A kétezer ember bevonásával készített kutatás eredményei szerint minden második résztvevő igyekszik kihagyni online képgalériájából a "kövérebb napokat" megörökítő felvételeket.

A megkérdezett nők 14 százaléka elárulta, hogy a közösségi oldalon felbukkanó összes nemkívánatos képről eltávolítja a nevét, nehogy később ezek a képkockák bukkanjanak elő, ha valaki rákeres az illető hölgyre. A felmérés szerint minden tíz nő közül egy szabályosan rosszul lesz, ha felfedez magáról egy képet a Facebookon. Tizenhárom százalékuk pedig még a közös fényképezkedések elől is menekül, nehogy aztán egy óvatlan pillanatban a közösségi oldalon kössön ki - írja a The Daily Telegraph brit napilap internetes oldala (www.telegraph.co.uk).

Minden tízedik résztvevő valaki más fényképét használja, így akad olyan, aki például a kutyája képmását, egy avatárt, vagy egy rajzfilm figurát tesz ki maga helyett, hogy a régi barátok, illetve a munkatársak ne láthassanak róla valódi fényképet. A megkérdezettek öt százaléka azt is bevallotta, hogy gyakran egy nála jóval csinosabb, illetve jóképűbb személy, például egy barát képét teszi közzé a saját neve alatt, hogy jobban felkeltse az ellenkező nem figyelmét.

"Egyszerűen szégyen, hogy az emberek nem akarják megosztani egymással a valódi fényképeiket a Facebookon, és a legszélsőségesebb esetekben még arra is képesek, hogy valaki másnak adják ki magukat, mint akik valójában" - mondta Sue Dover, a LighterLife értékesítési igazgatója. "Ez jelzi azt a nyomást, amely az elvárt külső megjelenés miatt nehezedik a társadalmunkban élő emberekre, különösen a fiatal nőkre, és amelynek végül ilyen következményei lesznek" - tette hozzá.

Itt nem bújhatsz el - Alyssa Ravasio és digitális megjelenése a Facebook oldalán
Alyssa Ravasio displays her page on the social networking site Facebook, while attending school in Los Angeles January 26, 2010. College senior Ravasio gave up MySpace on the day she got a Facebook account and never looked back. She has already lost interest in Twitter. But how does Facebook know it can keep her loyalty? The brief history of the Internet is littered with the ghosts of Websites that people have abandoned in their relentless pursuit of something newer, faster, better and cooler. REUTERS/Phil McCarten (UNITED STATES - Tags: SCI TECH SOCIETY)
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.