belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Lengyel László: Csirke a levesben

Kentaurbeszéd

„Sztravinszkij jól tette, hogy visszament Nyugatra, nem járt úgy, mint Prokofjev, aki itt maradt csirkének a levesben” – írta Sosztakovics az emlékirataiban. Manapság, amikor politikusok élvezettel lapozgatják a csirkelevesrecepteket, és nézegetik a nyakunkat, érdemes elgondolkodni a sorsokon.

Lengyel László| Népszabadság| 2009. november 29. |55 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

dr Lacházy Smasszerman Arzén | 2009. november 30. | 21:56:22

Lengyel László az ultraliberális gigafon elmondta mit vár el a GLOBÁLIS HATALOM a LOKÁLIS KÉPVISELŐITŐL...ebben a szerepkörben drasztikus váltásra lehet számítani...
engedelmes birkák helyett várhatóan az ország alapvető érdekeit megpróbálják jobban érvényre juttatni.A Lengyel László féléket ez nyugtalansággal tölti el.
A PÉNZSZIVATTYÚKAT EDDIG MŰKÖDTETŐ SZDSZ A NEMLÉT HATÁRÁN LÉZENG,AZ MSZP MEGCÉLOZTA AZ 5%-ot..ÚJ SZIVATTYÚKEZELŐKRE van szükség..

Jezebel | 2009. november 29. | 23:27:15

javítok: 3 pártja bocsánat..

Jezebel | 2009. november 29. | 23:26:25

Tölgyessy teljesen elvesztette már a kapcsolatot a külvilággal..még mindig Kádár népéről beszél a hülye...Hol van már Kádár..??jézusom..Meg egyszer ilyet szólt: a "baloldal" 2 pártja tud felsorakozni Bokros mögött..kérdezem mióta baloldali az MDF főleg az Szdsz, és az MSZP is..???

Ajjtony | 2009. november 29. | 22:17:36

Csirke: Lengyel László a levesben. Shef: Orbán Viktor.

teniszke | 2009. november 29. | 21:56:57

Lengyel László, Bauer Tamás, Tölgyessy Péter, etc. mindig tudták előre a tutit. Aztán ez néha bejött, néha nem...
L.L. sok igazat ír, sokban talán megint téved - így szokott ez lenni a mindenkinél bölcsebbeknél. Majd a jövő megmutatja...
Egy érdekességet azért, csak a la delikáte, érdemes megjegyezni annak kapcsán, mennyire aggódik a befektetők miatt :A klasszikus példaként említett amerikai Sláger-tulajok mégis maradnak. Hát...Eddig úgy tudtam, hogy a külföldi tőke fel van háborodva, hogy nem kap kivételes (és a jogszabályokon túllépő) elbánást, s ennek egyik eklatáns példájaként hozták fel a Slágert a mi szeretett nagykövet-vendégeink. Úgy látszik, megy ez a tőkevonzás akkor is, ha kicsit kevesebb lesz a profitjuk (ne, lesz azért jócskán, de nem is baj, azért jönnek, ez a dolguk), így is megéri nekik ( s más befektetői ügyletekben esetleg a magyar érdekeknek is jut majd valami).
Legfeljebb nem munkahelyenként 16 milliós állami támogatást kapnak és létesítenek belőle bruttó 125 ezres fizetésű állásokat, mint a Hankook Ennyiből miket alkottak volna a hazai vállakozások!). Hmmm...na, ezeken agyaljál, szeretett Bauerkám, Lengyel Laci, Tóth Levente és a többi "szakértő"....

evianna | 2009. november 29. | 21:30:13

Flandria | 2009. november 29. | 21:15:54
ó, te ártatlan lélek: az nem korrupció, ha megveszek egy értéktelen dolgot és csinálok belőle értékeset.
miről beszélünk?
ez tisztára a Tocsik-ügy, csak akkor fel se merült, hogy az általa letárgyalt, kitalpalt szerződések legyenek semmisek.

evianna | 2009. november 29. | 21:25:50

jaj, Flandria, dehogy volt fizetésképtelen!
"ezentúl másképp volt?"
nem kéne saját magunkat becsapni!

innocent | 2009. november 29. | 19:06:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lusta | 2009. november 29. | 17:50:48

Csak úgy mellesleg én most beleszáguldoztam két olyan pofonba, amikor, igaz forintban, nagyon sok-sok milliárdos nyugati beruházó kijelentett, hogy köszöni szépen, de most inkább nem itt.

PapiPapi | 2009. november 29. | 17:35:18

kovarancia
Neked úgy látszik nincs vesztenivalód. Nekem van, úgyhogy nem szeretnék államcsődöt. Amúgy a cikk fájdalmas, de érdemes tudomásul venni, hogy ha egy ország rászokott a kábítószerre, vagyis külföldi tőkéből tud csak fejleszteni, sőt a folyó kiadásait sem tudja maga fedezni, akkor a hitelező (dealer) szempontjai elől nem tudja a fejét a homokba dugni. Na ezért kellene az eladósodásunkat megállítani. Ráadásul a gyerekeink fogják a mi cehünket kifizetni.

kovariancia | 2009. november 29. | 17:34:38

evianna:
Megnyugodhatsz, nem kívánom, h. bekövetkezzen az államcsőd, viszont Izlandon ettől még tavaly megtörtént és a balti államok is hasonló helyzetbe kerültek. A svéd bankok euromilliárdokat buktak az utóbbin. De említhetném az Ukrajnában százmilliárdokat bukó OTP-t is.
Mindezt azért hozom fel, mert itt a cikkben alkupozíciókról van szó. Ha úgy tetszik durva nyomásgyakorlásról. Már a fejlett országok is élnek hasonló eszközökkel, lásd Dubai. Nehogy már Magyarország legyen a mintabalek!

lusta | 2009. november 29. | 17:31:31

Tudod RTomi Tompán is ciány lehetett, sőt Kiskunlacházán, meg Móron is. Hiszen becsületes törvénytisztelő magyar ember ilyet nem csinál.
Egyébként a példám valós törvényről szól. Akkor is így van, ha otthon hagytad a jogsidat. Nem úgy működik, hogy majd bemutatom.

RTomi | 2009. november 29. | 17:24:13

Kedves borszívóü.!
"Helyiekkel beszélgetve kiderült: ez az érzés egy 2006. decemberben elkövetett brutális gyilkossághoz köthető. Akkor egy idős embert öltek meg fiatalok a saját portájának udvarán." Erről szól a halálbüntetés.
Mámormentes olvasást...

Kedves lusta!
A rokonaimra és rám azért nem vonatkozik, mert becsületes, törvénytisztelő emberek vagyunk!

evianna | 2009. november 29. | 17:09:13

kovariancia | 2009. november 29. | 16:44:49
nyugtass meg, hogy csak csúnyán berúgtál.
ezt nem gondolhatod komolyan.
az államcsőd ennél egy picivel többel jár - ne akard megnézni, hogy milyen.

lusta | 2009. november 29. | 16:46:45

RTomi sok mindenre törvényi megoldás, de sem bevezetni nem akarják, sem a meglévőt alkalmazni. Mondok egy példát. Ismerek olyan országokat, ahol a jogosítvány nélküli vezetést azonnal sznkcionálják. Amennyiben nincs aki kifizetbné a böntetést, jogosítvánnyal rendelkező személy, aki a kárművet elvezetné, autómentővel elszállítattják és csak akkor jut hozzá, ha mindezt, a szállítási költségeket és a büntetést kifizette. Ennyi. De nálunk ez nem megy, mert köztudott, hofgy az ilyen jeleggű büntetés csak a cigányokra vonatkozhat, RTomira, vagy a sógorára már nem.

kovariancia | 2009. november 29. | 16:44:49

Az IMF-nek nincsenek tankjai, ugyan mit tudnak tenni, azon kívül, h. sipítoznak? Nem adnak több hitelt, de valszeg bukják az eddigieket is.
Ha a külföldi bankok sem adnak hitelt és beüt az államcsőd, akkor megint csak beragadnak a hiteleik. Mert egy államcsőd általában két dologgal jár:
- nemzeti deviza drasztikusan leértékelődik
- bevezetik a kötött devizagazdálkodást
Ilyen helyzetben ha még korlátozzák a jelzálogjogot, akkor a 90%-ban külföldi tulajdonú hazai bankok óriásit buknak a kintlévőségeiken.
Az IMF szakértőket másnak kirúgnák...

Borszívóügynök | 2009. november 29. | 16:43:49

RTomi | 2009. november 29. | 16:36:38

„<<A halálbüntetés visszaállítását szeretnék Sajóbábonyban
Népszabadság Online - 2008. március 11.

A polgármester és a jegyző levele szerint a képviselő-testület tárgyalásán kiderült, hogy az emberek nem érzik biztonságban magukat, s félelemben élnek. A panaszok szerint az emberek büntetlenül bemennek mások veteményes kertjébe, MEGDÉZSMÁLJÁK A GYÜMÖLCSÖT…s még a gyermekkorúak is részt vesznek a szabálysértésekben.”

Ezért aztán igazán indokolt a halálbüntetés!!! Atyaisten! Európában élünk mi egyáltalán?

lusta | 2009. november 29. | 16:38:46

Kocsobur, tudom a tények makacsok, de azért de hősiesen küzdöl ellenük. Hátha valamelyik agyalágyolt olvasó elhiszi. Teljesen úgy teszel mint a FideSS teljes vezérkara.
Kárpát-medence Fényesen Ragyogó Csillaga nem tárgyalt Putyinnal, csak egy pár szót váltott. Ezt sem négyszemközt, hanem ,ég három néppárti alelnök társaságában.
A Pécsi Vízművek történetét már többször leírták, de a tények az istennek sem akarnak változni. Nagyon, de nagyon sokba fog ez még kerülni.
Az egész fideSSes jövendő kormányzás a H1N1 esethez fog hasonlítani. Mikola már kijelentette, hogy a magyar vakcina az egyik legjobb és a legolcsóbb. Már beoltatta megát és a családtagjait is beoltatta. Miért írom. Azért, mert előbb-utóbb az esetleges fideSSes kormány is kényetelen lesz ugyanazt csinálni, mint Gyurcsány és Bajnai vezette kormányok. És akkor meghallgatjuk Kárpát-medence Fényesen Ragyogó Csillaga őszödi beszédét.

RTomi | 2009. november 29. | 16:36:38

"A Sajóbábonyban történtek is döntésre szorították a feleket. Vagy-vagy. Vagy a Jobbik, a Magyar Gárda, a cigányellenes szavazók, vagy fellépés az eluralkodó rasszizmus és önkényes rendcsinálással szemben. Az MSZP-nek komoly dilemmája, hogy Északkelet-Magyarországon az ő képviselői és szavazói is kemény cigányellenes fellépést sürgetnek..."

Budapesten ez a hír járja?

Ez ám a szelektív emlékezet diadala!

Arról miért nem esik szó, hogy a tisztességes, mindennapi emberek évek óta félelemben élnek, mert vagy a javaikat, vagy az életüket kell félteni a segélyekből élőktől. Miért van az, hogy egyes településen havonta 250 ezertől 400 ezerig terjedő összegeket kénytelenek az önkormányzatok kifizetni... Emlékeztetőül két cikk!

<<A halálbüntetés visszaállítását szeretnék Sajóbábonyban
Népszabadság Online - 2008. március 11.

A polgármester és a jegyző levele szerint a képviselő-testület tárgyalásán kiderült, hogy az emberek nem érzik biztonságban magukat, s félelemben élnek. A panaszok szerint az emberek büntetlenül bemennek mások veteményes kertjébe, megdézsmálják a gyümölcsöt, a segélyek kifizetése esetén részegen ordibálnak az utcán, s még a gyermekkorúak is részt vesznek a szabálysértésekben.
"A bejelentés egy bizonyos népréteghez kapcsolódik, de leírni, kimondani senki nem meri, hiszen aki ezt megteszi, megbélyegzik" - olvasható a levélben.
http://www.nol.hu/archivum/archiv-484646>>

<<A halálbüntetés visszaállítását kérik a házelnöktől
Népszabadság - Bódisz Attila - 2008. március 29.

Elviselhetetlen a közbiztonság a sajóbábonyi hétköznapokon

A halálbüntetés visszaállítását kezdeményezte a sajóbábonyi önkormányzat Szili Katalinnak, az Országgyűlés elnökének írt levelében. Maguk is tudják, hogy erre nincs esély, de a település polgármestere így indokolta ezt a lépésüket: "Valami nagyot kellett mondanunk, hogy odafigyeljenek a problémáinkra."

Az itt élők egy része nem érzi magát biztonságban. A jobbára magányos, idős emberek félnek, s nem csak akkor, amikor besötétedik. Helyiekkel beszélgetve kiderült: ez az érzés egy 2006. decemberben elkövetett brutális gyilkossághoz köthető. Akkor egy idős embert öltek meg fiatalok a saját portájának udvarán. Nagy Imre polgármester azt mondja: az eset nagy felháborodást váltott ki a település lakóinak körében. Azoknak az embereknek az életvitele zavart sokakat, akik úgy érezték, hogy rájuk nem vonatkoznk a törvények. A bábonyiak hétköznapjait megkeserítették úgy is, hogy a postán, a boltban nem hajlandóak sorban állni, aki rájuk szól, azt megfenyegetik, gyermekeket biztatnak tolvajlásra, kiskorúakat engednek teherautót vezetni. Ha a rendőrök el is kapják őket, koruknál fogva nem büntethetők, és a szülők felelősségre vonása sem követi az eseményeket.
...
Pásztor Albert, Miskolc rendőrkapitánya határozottan állítja: vannak települések, ahol sokkal rosszabb a bűnügyi helyzet, mint Sajóbábonyban. Ezen a településen garázs- és és pincefeltörések, gyümölcsösök dézsmálása, az éjszakai hangoskodás, valamint a jogosítvány nélküli vezetés miatt intézkednek a leggyakrabban a rendőrök. Rablás vagy más erőszakos bűncselekmény a múlt évben nem fordult elő a településen.

Az Országgyűlés rendészeti bizottsága azt ajánlotta a borsodi nagyközség önkormányzatának, hogy kezdeményezzék helyi rendőrőrs létrehozását. Pásztor Albert erre kevés esélyt lát, hiszen - mint mondja - három körzeti megbízott teljesít szolgálatot Sajóbábonyban. Összehasonlításként megemlíti: máshol átlagban három-négy falu jut egy hasonló beosztású rendőrre. - Sajóbábonyban rendőrőrs kialakítását a jelenlegi bűnügyi helyzet nem indokolja - tette hozzá a rendőrkapitány.>>

Kedves szerző, kérem legközelebb tájékozódjon személyesen a helyszínen...

evianna | 2009. november 29. | 16:16:19

Károly | 2009. november 29. | 15:06:56
a vízműveket a törvényileg megadott mértékben privatizálták és ebben semmiféle változás nem volt, de a vízkitermelési jog és a lerobbant eszközállomány miatt a franciák tényleges apportjának egy részét már menedzsmentdíjként számolták el.
a kilenc nagykövet közös közleményét azonban szerintem nem ez, hanem a kecskeméti móka váltotta ki.
itt a Suez csak nyerni tud: kap egy rahedli pénzt, amiért már meg se kell dolgoznia.
a Mercedes azonban már egy csomó pénzt fektetett be, amikor hirtelen 6 vagy 7 gógyis gazda meg akarja buktatni az egészet, és ahelyett, hogy a bíróság elzavarná őket, most még bővítik is a pert - ilyen szerintem sehol nincs a világon, ez ellen muszáj volt szólniuk.

evianna | 2009. november 29. | 16:08:22

esbalogh | 2009. november 29. | 14:30:28
kizártnak tartom, hogy tárgyaltak.
ilyen alapon - azt hiszem, minden szerdán - a római pápa is több száz hívővel "tárgyal", akkor van ugyanis fogadóórája.

cyberenemy | 2009. november 29. | 15:30:21

"GÁZOS ÜGYEK A ZSIDÓNEGYEDBEN" - címmel az erzsébetvárosi panamák, botrányok fideszes résztvevőiről (a pillanatnyilag még szabadlábon lévőkről) olvasható cikk a
www.magyarorszag.ma
hírportálon.

kocsobur | 2009. november 29. | 15:21:58

Re#Károly ("Rossz hírem van a számodra: a pécsi vízműveket egy bizonyos Páva Zsolt nevű FIDESZes polgármester privatizálta...")

Ez olyan nyakós csúsztatás.
1995-ben valóban Páva volt a polgármester. Viszont egydeül, az MSZP-s többségü közgyűlés nélkül nem privatizált volna.

Ámde de nem is ez a fő gond.
Hanem hogy a tolleri/tasnádi "aranyidőket" kihasználva, a Suez
totálisan elpofátlanodott...
És minden tartós kapcsolatban(még a házasságban is, pedig ott "holtodiglam, holtomiglan"), ha egyik fél úgy érzi hogy partnere türhetetlen...akkor bizony válásra kerül sor.
És a válás nem mindig szép.
De sok esetben az egyetlen megoldás.

apóka | 2009. november 29. | 15:20:54

Aki azt hiszi, hogy van csak magyar érdek, azt az embert nagyon félre vezették. Ma már minden nemzetközi érdek. Nem értem azt sem mi az idegen érdek. Kik azok az idegenek? A magyar érdek nem az, hogy minél több munkahely legyen? Munkát viszont elsősorban a külföldi tőke tud adni. Tudomásul kell venni, hogy nincs olyan termékünk, amit nagy tömegben, jó áron el tudunk adni külföldre. Ha lenne gazdag ország lennénk. Addig viszont marad a külföldi tőke iránti sóvárgásunk.

Károly | 2009. november 29. | 15:06:56

"latyó | 2009. november 29. | 10:26:43
Nos, odáig tiszta sor, hogy a külföldi tulajdonosok nem fogják tűrni a korrupciós alapokon történő állami újra leosztást, s ebben nyilván igazuk is van. De remélhetőleg azért azok elszámoltatására és felelősségre vonására - anyagilag is! - sor kerül, akik például a vízműveket (gyakorlatilag monopol helyzetben vannak)a jelenlegi mértékig privatizálták!!!"

Rossz hírem van a számodra: a pécsi vízműveket egy bizonyos Páva Zsolt nevű FIDESZes polgármester privatizálta...

Kevercs | 2009. november 29. | 14:33:15

Jobban jött volna az a cím, hogy Sólyom a levesben.....

esbalogh | 2009. november 29. | 14:30:28

Lengyel László írja: "Örvendetes, hogy Orbán Viktor elment Szentpétervárra és tárgyalt Putyinnal. Ésszerű és fontos döntést hozott: Oroszország továbbra is a legnagyobb energiaszállítónk és az egyik legfontosabb felvevőpiacunk lesz."

Kérdéses, hogy tárgyalt-e egyáltalán. Nem vennék mérget rá.

zsoszta | 2009. november 29. | 13:24:53

JFK2008 | 2009. november 29. | 11:18:06

Majd szeptember, október környékén nézd meg Orbánt.
Abszolute nem bírja elviselni a kudarcokat, márpedig jövő május végétől elég sok pofára esésben lesz része, neki is, és az agymosott szerencsétlen szektájának is.
Most úgy viselkedik, mint egy szemétdomb tetején kukorékoló kiskakas, jövő ősszel viszont egy összeomlott, kiégett nagy rakás szerencsétlenség lesz.
Persze addig még fut ő is, és a szektája is egy ámokot, jókat lehet majd rajtuk röhögni, ahogy a világpolitika nagyfiúi beléjük törlik a lábaikat :D))))

zsoszta | 2009. november 29. | 13:15:36

Moderálási alapelvek- moderált komment -

kcsbr | 2009. nvmbr 29. | 12:10:14

N m s pcs mblh lnyg?
Pr Fdszs jlvtrsnk mlls fzts lls bztsts.

pcsk GYKRLTLG smmtsm prftltk xrkvrsbl, vzmhz knvdztt Fdszfnkck, s CB bnk nnl tbbt. Pcs vrs gykrltlg zlgb ltt dv gy klfld bnknk, CBnk.
zt jbb hlykn gy hvjk, hgy HZÁRLÁS.

zsoszta | 2009. november 29. | 13:11:28

Azért nem semmi ám ez a Lengyel és jól jellemzi a hazai liberálisokat is az a szervilis mentalitása, hogy jobban aggódik a külföldi befektetők idegeskedései miatt, mint amiatt, hogy mi lesz velünk 9,5 millió párton és eliten kívűli átlagkismagyarral.
Orbán kormánya ugyanolyan IMF kormány lesz, mint Gyurcsányé vagy Bajnaié.
Orbán maffiáját is csak a lenyúlható zsé érdekli, akárcsak a szoci, liberális elvtársait, ezt pedig csak nyugati segítséggel kapja meg, ezért ugyanolyan szervilis lesz, mint az elődei.

kocsobur | 2009. november 29. | 12:10:14

Amúgy lengyel világképes ismét a végtelenségig lebutitott.
"Ezt nem fogják engedni", "azt nem fogják engedni", "piros lámpák" stb.

Ugyanez a baromkodás volt az Antall kormány színre lépése elött és után, mikor azzal zsarolták szerencsétlen Antallt ha eszébe jutna adósságelengedést kérni-jaj lenne az országnak.
Hitt nekik.
A lengyelek meg a bolgárok meg nevetve "feleztek".

Lengyel és tsai még azt a mondást sem ismerik(vagy ha igen, haljalmosak elfelejteni)miszerint "ha egymillióval tartozom a banknak, akkor nekem vannak állandóan álmatlan éjszakáim.Ha viszont százmilliárddal..akkor meg a bankosnak."

És a már sokszor hivatkozott pécsi példa: lehet persze ordíbálni, cirkuszolni, fenyegetőzni, zsarolni.
Aztán, ahogy Pécsett, csendben bejelentették a franciák, hogy akkor inkább üljünk le megállapodni.
Talán ezzel kellett volna kezdeni.

kocsobur | 2009. november 29. | 12:02:54

Re#Piti Palkó ("Nos elmenni elment Szentpétervárra , de nem tárgyalt Putyinnal.Így lesz egy Orbán hazugságból ,igazság hogy egyes politológusok is elkezdene rá hivatkozni.")

Egyfelöl, lengyel természetesen azt pontosan tudja hogy ki ment el és miről tárgyalt(a háttérben az EMFESZ ügy fortyog).

És azt hogy a találkozás eseményáről Putyin szóvivője, Dmitrij Peszkov is nyilatkozott, arról még a bolgárgyörgyök sem tudták letagadni..:P
Bár nagyon szerették volna.

pm73 | 2009. november 29. | 11:44:17

Hánynom kell ettől judeo-bolsi bandától és lengyeltől.

JFK2008 | 2009. november 29. | 11:18:06

Hát bizony az a bizonyos partszállás még akkor sem lenne könnyü, ha a gyözelemesélyes tábornok nem szenvedne a pszichopátia nevü betegségben. Így viszont kifejezetten drámai lesz.

volvo340 | 2009. november 29. | 11:09:28

bábolna | 2009. november 29. | 09:29:07
T. bábolna.
A leírt gondolataiddal egyet értek!

Csak, azok a bértolnokok nem értenek egyet, akiket azért fizetnek, hogy kötekedjenek!De Ők, nem számítanak!

volvo340 | 2009. november 29. | 10:40:14

„A második kemény akció szinte lehetetlenné tette a belső forrásokhoz való hozzájutást. A nemzetközi sajtó és a nagykövetek fellépése mutatja, hogy nem fogják tűrni az állami tulajdon kiterjesztését, a kisebbségi tulajdonok támadását, korrupciós leosztást, legyen az helyi vízmű, rádiófrekvencia, nyugdíjalap vagy bármi más. A durva és összehangolt fellépés mögött erős francia, német, olasz, amerikai, japán stb. tulajdonosok állnak, akik egész Kelet-Európára ható figyelmeztetést kívánnak küldeni. Nem akarják eltűrni, hogy helyi, magyar, szlovák, cseh, román stb. politikai erők mondják meg, kik és milyen irányba vezessék vállalataikat, bankjaikat. Természetesen ki fognak egyezni az új hatalommal, de nem hagyják, hogy e kiegyezés szabályait egyoldalúan az új hatalom diktálja. A belső forrásokat hozzá kívánják igazítani az európai, sőt, a globális terveikhez, amelyeket éppen most alakítanak ki Münchentől Amszterdamig, New Yorktól Tokióig. Nincs igazi nemzeti szuverenitás – ez a válság és a válságkezelés üzenete. Alkuképesség van, amely a jól működtetett kormányzáson, a jogállami szabályok betartásán és betartatásán, és a megteremtett társadalmi konszolidáción nyugszik.”
Lengyel László! Ön hol él! A fent idézett mondatai alapján, kinek az érdekeit védi? Csak egy a biztos benne! Nem Magyarország érdekeit védi! De alázatosan nyaldossa, a globalizációt végreható emberek kezét, és hátsóját!
És, teszi mindezt, egy tál lencséért!
Mint írja,”Természetesen ki fognak egyezni az új hatalommal, de nem hagyják, hogy e kiegyezés szabályait egyoldalúan az új hatalom diktálja!”
Ezek szerint Ön egyetért avval a gyakorlattal!!
Hogy a kisebbségi tulajdonos vigye el, szinte az egész jövedelmet, nyereséget! És a többségi tulajdonos rovására, olyan hiteleket vegyenek fel, melyeket „trükkök százaival” eltüntetnek, de a visszafizetés összes terhét a többségi tulajdonossal fizettetik vissza! Vagyis mi, akik itt élünk!
Íme egy újabb gyöngyszem!
„ A durva és összehangolt fellépés mögött erős francia, német, olasz, amerikai, japán stb. tulajdonosok állnak, akik egész Kelet-Európára ható figyelmeztetést kívánnak küldeni!”
Mint ön is írja, DÚRVA és ÖSSZEHANGOLT fellépés! Pedig még csak gyenge fuvallat az, ami Pécsett, Sukorón, vagy a Fővárosi Vízműveknél történt vagy történik!
T. Lengyel László. Ön talán jobban tudja, sőt, önnek kell tudnia a legjobban, hiszen azok között él, kik tevékeny részesei annak, mi folyik országunkban! És együtt kiabál kígyót, békát azokkal akik, az idegen érdekeket védik az ország érdekeivel szemben! Ráadásul! Alamizsnát fogad el tőlük, és valamivel több lencsét! Lelke rajta!
De ne csodálkozzon azon, ha a magyar nép többsége, velem együtt, megvetését fejezi ki önnel szemben is! És nagy a valószínűsége annak! Hogy országunkra, és annak népére, áldásosnak egyáltalán nem nevezhető munkájukra, nem tartunk igényt! De, az önök által okozott erkölcsi és anyagi károkozásért, meg fogják kapni a számlát, és fizetniük kell! Van miből, loptak tőlünk eleget! Tisztelettel Volvo.

drkotasz | 2009. november 29. | 10:33:15

Apró bibi: "Örvendetes, hogy Orbán Viktor elment Szentpétervárra és tárgyalt Putyinnal."
Orbán csak Orbán szerint tárgyalt Putyinnal.Mint már oly sokszor, most is csak a vágyait aposztrofálta tényként, de ennél nagyobb bűn az, hogy sok birka kritikátlanul el is hiszi neki.

Szabo | 2009. november 29. | 10:27:28

Mindenki jobban járna, ha visszamenne szakácsnak lengyellaszlo...
Illetve tán azok nem, akik esznek is majd a főztjéből!
(Kinai csirke szovjet módra?)

latyó | 2009. november 29. | 10:26:43

Nos, odáig tiszta sor, hogy a külföldi tulajdonosok nem fogják tűrni a korrupciós alapokon történő állami újra leosztást, s ebben nyilván igazuk is van. De remélhetőleg azért azok elszámoltatására és felelősségre vonására - anyagilag is! - sor kerül, akik például a vízműveket (gyakorlatilag monopol helyzetben vannak)a jelenlegi mértékig privatizálták!!!

Didgeridoo | 2009. november 29. | 10:25:21

"A nemzetközi sajtó és a nagykövetek fellépése mutatja, hogy nem fogják tűrni az állami tulajdon kiterjesztését, a kisebbségi tulajdonok támadását, korrupciós leosztást, legyen az helyi vízmű, rádiófrekvencia, nyugdíjalap vagy bármi más. A durva és összehangolt fellépés mögött erős francia, német, olasz, amerikai, japán stb. tulajdonosok állnak, akik egész Kelet-Európára ható figyelmeztetést kívánnak küldeni. "

Sajnos ez nem a Fidesz, hanem a Jobbik malmára hajtja a vizet.

Borszívóügynök | 2009. november 29. | 10:03:01

bábolna | 2009. november 29. | 09:29:07

"Csak egyszer kellene, hogy kinyíljon az emberek szeme," írtad volt, nagy bölcsességedtől indíttatva...

No és - akkor mit csinálnának? Mármint a zemberek természetesen?
Kinyílt szemmel kimennének az utcára, csoportokba verődnek és valakit jól megvernek?
Netán ennél is többet tesznek vele? Mármint azért, mert kinyílt aszemük temészetesen...
No és hogyan választják ki, hogy kit kell megverni? Vagy hogy melyik középület csokiautomatáját kell kirámolni? Pofára? Vagy csak találomra?

Nagyon izgatottan várom a válaszodat! Elvégre is - sorsdöntő kérdések ezek! Vagy mi...

ifPetrov | 2009. november 29. | 10:02:04

Kedves Lacus!

Aki Kéry Lászlót(az ő felesége Persching Mária Zita) összekeveri Lengyel L.-
val az kommenteljen a Magyar Nemzetnél..)

lacus48 | 2009. november 29. | 09:51:54

Lengyel László és felesége szakmai hitele a Medgyessy-Gyurcsány kormányok alatt erősen megkopott.

" A rend és a nyugalom válságkezelő fenntartására csak akkor van mód, ha Orbán nemcsak az önkényes rendcsinálókkal szemben lép fel, hanem teljes támogatásáról biztosítja a rendőrséget, az ügyészséget ezekben az ügyekben."

Nem az önkéntes rendcsinálókkal szemben kell fellépni, hanem rendet kell csinálni. Rend és törvényesség az élet minden területén és a gárda magától elhal. Ha fellép a gárdával szemben addig amíg nincs rend, akkor fellép a helyi kisember ellen aki védi értékeit és az életét, magyarul fellép a becsületesen dolgozó adófizető állampolgárokkal szemben. Ez az amit a baloldal nem ért meg amikor a gárdát üldözi.

bábolna | 2009. november 29. | 09:29:07

Tehát senki nem tűr semmit, se az IMF, se a multik, csak nekünk állampolgároknak kell eltűrni 8 éven át azt, amit ez a banda művelt. Az árat is természetesen kizárólag nekünk kell megfizetni a jó Lengyel szerint. Nehogy megforduljon már a fejünkben, hogy esetleg egyszer azok is fizessenek, akik miatt ide jutottunk. Akár csak a bankok esetében, zajlanak a kilakoltatások, a bankoknak pedig nő a nyeresége, hogy a válságot ők idézték elő? Na és. A kockázat kizárólag a hitelfelvevőé. Ha a bank csődbe megy, akkor viszont kötelessége az államnak az adófizetők pénzéből konszolidálni. Csak egyszer kellene, hogy kinyíljon az emberek szeme, mert a Bastille nem lett rombolva, csak nevet változtatott. Úgy hívják: BANK...

lekvárzsibbasztó | 2009. november 29. | 09:25:59

ennyi zöldséget megint csak a lengyel elvtárs tud összehordani, megint megszólalt a gödörből a lyuk!

Pasinszki | 2009. november 29. | 09:12:14

"A Fideszben Orbán arra kényszerült, hogy állást foglaljon a gárdistákkal szemben, és középre rántson, de nagy a próbatétele: vagy a középjobb szavazók és párt, vagy szélről jövő szavazók és egységes az jobboldal álma." - Hát ez a mondat valahogy nem sikerült.

"Nagyon jó lenne, ha Orbánnak és a Fidesznek sikerülne Németországgal, Amerikával, Franciaországgal, Kínával együttműködésre lépnie és bizonyítania, hogy képes a nyugodt és megfontolt kormányzásra" - 1998 és 2002 közt bizonyította, hogy nem képes erre.

Malatesta | 2009. november 28. | 13:51:44

Érdekes, hogy mindenütt a "megszorításokat", ilyan-olyan "reformokat" mindig a szükséges rossznak tartják a politikusok, meg mindenki.
Egyedül Magyarország liberális értelmisége az, mely imádja ezeket: végre megtanítjuk a népet a szenvedésre!
Lengyel László is, mintha nem lett volna egy olyan világválság, mely az ő receptjeiről is bebizonyította, hogy hülyeségek: ír tovább, semmi mea culpa, a lapok közlik, a honorárium jár.
What else?

walsz | 2009. november 28. | 06:50:40

Söt mitöbb,Putyin sem tárgyalt Orbánnal)))))
Ellenben Gyurcsány Ferenccel igen.

Piti Palkó | 2009. november 28. | 02:53:42

"Örvendetes, hogy Orbán Viktor elment Szentpétervárra és tárgyalt Putyinnal."
Nos elmenni elment Szentpétervárra , de nem tárgyalt Putyinnal.
Így lesz egy Orbán hazugságból ,igazság hogy egyes politológusok is elkezdene rá hivatkozni. Sajnálatos.Azért mert egy hazugságot ismételgetnek még nem lesz igazság.

HIRDETÉS

Csakhogy a csirke megfőzéséhez sok minden kell. Egyszerűbb a hatalmat átvenni, nyakakat kicsavarni, mint a hatalmat megtartani, és csirkét nevelni. Az elmúlt hónap megmutatta, hogy nemzetközi válság idején minden másként van. Nyugodt időszakban mindenki tudomásul veszi, hogy egy ország politikusai és tömegei némileg megbolondulnak a politikai kampány idején: ígérgetnek és hitegetnek, kiabálnak és háborúznak. Eközben, a gyakorlott, realistán cinikus politikusok nagyköveteknek, kamaráknak megsúgják, hogy csak az ostoba tartja be az ígéreteit, és mindent másként fognak tenni, amikor hatalmon lesznek. A pénzügyi és a politikai nagyhatalmak nem is nyugtalankodnak – várják az igazi politikát, amiben előre megállapodtak. A választó pedig néz maga elé. Csakhogy, a 2008. októberi válságkezdet óta nincs hagyományos kampány, nagyon kicsiny a lehetőség a kettős beszédre. A globalizációs szereplők nem nézhetik türelemmel, hogy valaki az ő szempontjukból képtelenségeket ígér, megkérdőjelezi az érvényes szerződéseket, képzeletben átrendezi a világot. Semmilyen kettős beszéd nem nyugtatja meg őket. Döntést akarnak látni valamennyi fontos kérdésben. Nem 2010 májusában, hanem most. Nincs mód a lebegtetésre.

A politikusoknak most kellett dönteniük, hogy 2010-ben egy megszorító, keményen körülhatárolt, alacsony hiányszámot alapul vevő pályán maradnak, vagy megpróbálnak egy más, nagyobb belső, és kisebb külső mozgásteret nyújtó pályára átmenni. A Bajnai-kormány és a mögötte álló szocialisták belátták, hogy választási év ide vagy oda, kénytelenek kitartani az IMF-fel és az EU-val kialkudott, a pénzpiacok által elfogadott, politikailag népszerűtlen pályán. Orbán Viktor és a Fidesz megpróbálkozott egy hétszázalékos hiányszámmal, és ennek megfelelően egy radikális adócsökkentésen, szociális kompenzáción, az állami közüzemek teljes konszolidációján alapuló pályaív felrajzolásával – a nemzetközi szervezetek azonnal visszautasították a próbálkozást. Ez most egyértelművé tette, hogy nemcsak külső forrás és nemzetközi jóváhagyás nem lesz az érzékelhetően nagyobb – ezermilliárd feletti – mozgástérhez a választások után, hanem már most nem engednek erről ábrándozni. Mindez erősen megnehezíti a Fidesz kampányát: miben tér akkor el stratégiailag válságkezelése a mai válságkezeléstől?

A második kemény akció szinte lehetetlenné tette a belső forrásokhoz való hozzájutást. A nemzetközi sajtó és a nagykövetek fellépése mutatja, hogy nem fogják tűrni az állami tulajdon kiterjesztését, a kisebbségi tulajdonok támadását, korrupciós leosztást, legyen az helyi vízmű, rádiófrekvencia, nyugdíjalap vagy bármi más. A durva és összehangolt fellépés mögött erős francia, német, olasz, amerikai, japán stb. tulajdonosok állnak, akik egész Kelet-Európára ható figyelmeztetést kívánnak küldeni. Nem akarják eltűrni, hogy helyi, magyar, szlovák, cseh, román stb. politikai erők mondják meg, kik és milyen irányba vezessék vállalataikat, bankjaikat. Természetesen ki fognak egyezni az új hatalommal, de nem hagyják, hogy e kiegyezés szabályait egyoldalúan az új hatalom diktálja. A belső forrásokat hozzá kívánják igazítani az európai, sőt, a globális terveikhez, amelyeket éppen most alakítanak ki Münchentől Amszterdamig, New Yorktól Tokióig. Nincs igazi nemzeti szuverenitás – ez a válság és a válságkezelés üzenete. Alkuképesség van, amely a jól működtetett kormányzáson, a jogállami szabályok betartásán és betartatásán, és a megteremtett társadalmi konszolidáción nyugszik.

HIRDETÉS

A Sajóbábonyban történtek is döntésre szorították a feleket. Vagy-vagy. Vagy a Jobbik, a Magyar Gárda, a cigányellenes szavazók, vagy fellépés az eluralkodó rasszizmus és önkényes rendcsinálással szemben. Az MSZP-nek komoly dilemmája, hogy Északkelet-Magyarországon az ő képviselői és szavazói is kemény cigányellenes fellépést sürgetnek, és láthatóan képtelenek a rendőrséget megfelelően uralni és felhasználni a gárdistákkal szemben. A Fideszben Orbán arra kényszerült, hogy állást foglaljon a gárdistákkal szemben, és középre rántson, de nagy a próbatétele: vagy a középjobb szavazók és párt, vagy szélről jövő szavazók és egységes az jobboldal álma. A rend és a nyugalom válságkezelő fenntartására csak akkor van mód, ha Orbán nemcsak az önkényes rendcsinálókkal szemben lép fel, hanem teljes támogatásáról biztosítja a rendőrséget, az ügyészséget ezekben az ügyekben. A közép- és hosszú távú megoldás csak a jobboldal európai és közép-európai együttműködésen alapuló roma-programjának, egy új megbékélésnek, oktatásnak, foglalkoztatásnak a keretében van. Ha ezt a fordulatot a választás előtt teszik meg, kockáztatják szélső szavazóikat, és nem biztos, hogy szereznek elég középre tartó szavazót. Viszont ez tenné hitelessé és visszavonhatatlanná a fordulatot: nem lehet a kampányban uszítani és a választások után színt váltani. (Mindez nem képtelenség, hiszen erre tett javaslatot nyilvánosság előtt Pokorni Zoltán, Balog Zoltán és Járóka Lívia.)


Tettamanti Béla rajza
Örvendetes, hogy Orbán Viktor elment Szentpétervárra és tárgyalt Putyinnal. Ésszerű és fontos döntést hozott: Oroszország továbbra is a legnagyobb energiaszállítónk és az egyik legfontosabb felvevőpiacunk lesz. Tél és a választások előtt ennek fontos üzenete van. Nagyon jó lenne, ha Orbánnak és a Fidesznek sikerülne Németországgal, Amerikával, Franciaországgal, Kínával együttműködésre lépnie és bizonyítania, hogy képes a nyugodt és megfontolt kormányzásra: először a közvetlen válságkezelésre, azután a tartós konszolidációra.

A politikai elitnek eddig három közvetlen válsághelyzetet kellett megoldania: 2008 októberében–novemberében; 2009. március–áprilisban és most, 2009 novemberében. Két további krízis már most beírható a naptárba. Az első 2010 februárjában, a parlament feloszlásakor. Már és még nincs kormány. Már elkezdik kipróbálni a pártok a kampány határait, és nincs senki, nincs egyetlen olyan intézmény se – köztársasági elnök, alkotmánybírósági elnök, jegybankelnök –, aki megnyugtathatná az ideges befektetőket, pénzpiaci szereplőket, hogy mi lesz. Ilyen válságba zuhant két hónappal az elnökválasztások előtt Ukrajna és Románia. Majdnem biztos, hogy minket se fog elkerülni a rémült nyájreagálás. Elég egy rossz, vagy rosszul értelmezett tett, mondat, és máris égnek a piros lámpák, jön a pánik. Ilyenkor, megint kizárólag igen-nem válaszokat fogadnak el: tartod magad az IMF–EU-szerződéshez vagy nem, véded a befektetőket vagy nem stb.

És végül jönnek a 2010. május–júniusi „partraszállás” (Tölgyessy Péter) gyötrelmei. Pillanatok alatt, még a kormány felállása előtt, nemcsak dönteni kell a stratégiai kérdésekben, de ezt nemzetközileg megnyugtatóan és hitelesen kell előadni. Már akkor kormányozni kell, amikor még nincs is a kormány a kézben. Kinek jobb: csirkének vagy szakácsnak?

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    55 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS